Gå til innhold

Sengevæting, råd og rettigheter


surre

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en datter på 4,5 år som tisser i sengen omtrent hver natt. Selv om vi tek henne på do når vi legger oss tisser hun om natten. Hun våkner ikke av dette selv så når vi vekker henne "svømmer" hun i tiss.

Vi stresser ikke henne med dette, bare tek henne i dusjen og skifter på sengen.

 

Er det noen som har gode råd og tips om hvordan vi skal få henne tørr om natten? Kan hun få bleier på blå resept? Medisin? Hva kan hjelpe?

 

Finnes det litt "tøffere" bleier hun kan bruke? Det er nok ikke like kjekt for henne å gå i skuffen å låne lillebroren sine bleier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun er for liten til at dette blir regnet som et problem. Min sønn er 7 år, og har fremdeles uhell, heldigvis ikke så ofte lenger. Han har et større problem på dagtid faktisk...

Men et tips er iallefall å kjøpe engangskladde på apoteket. De suger opp væsken, i motsetning til tradisjonelle tisselaken fra kid e.l. Tisselaken av tøy ligger tisset å flyter på, og da blir selvfølgelig ungen mer våt enn nødvendig, hele dyna blir våt, og ofte puta.

Du kan få kjøpt bleier for større barn, men min sønn lot seg iallefall ikke lure, det var bleier og ferdig med det. Mitt inntrykk er også at om de ligger med bleier tar det lenger tid før de blir tørre, da de ikke kjenner at de er våte...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...