Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 3 av barna er under 3 år (den minste 1,5 år og de to andre 2 år), og resten er over 3 år.
satser & vesla Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Jenta mi går i småbarnsavd som består av 1 og 2 åringer (alle født 2009). Der er det tre barn pr. voksen. Vet ikke hvordan regelen er for de over 3 år, men jeg synes 16 voksne på 16 barn høres lite ut. De må jo bli utslitt. . . Er det privat bhg?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 I bhg loven § 18 står det ikke noe om antallet voksne per barn, NORMEN er derimot 1voksen per barn under 3år og 1voksen for 4barn over 3år. Ikke alle som følger denne normen dessverre, og 3 voksne på 16barn høres lite ut ja. Jeg hadde iallefall vært skeptisk til å sende barna dit slev om det de gjør kanskje ikke er ulovlig...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Når flertallet av barna er passert 3 år, er nok dette riktig ja. I alle kommunale barnehager i kommunen jeg jobber i, er bemanningen på storbarnsavdeling 18 barn og 3 voksne.....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Jobber med småbarn jeg da (1-3 år) og vi er 1 voksen per 4 barn, vi har ikke lov til å være færre. Vet ikke hvordan det er for eldre barn. Men lov eller ikke lov, synes uansett dette hørtes lite ut ja.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 i de fleste bhg jeg vet om er det slik: småbarn 0-3: 4 voksne 14 barn (4 voksne pr. førskolelærer og 3 pr. assistent...er krav om at det skal være 2 førskolelærere på småbarnsavd.) storebarn 3-6: enten 18+3 eller 24+4...
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 Hmm.. Jeg jobbet et år i en bhg og da var regelen at det skulle være 1 voksen for hvert 3. barn fra 0-3 år og 1 voksen for hver 6. barn fra 3-6 år. Dette var i en privat bhg, men det skal vel ikke ha noe å si? Regelen er vel (eller bør være) likt for hele Norge?! Sønnen vår begynner i en avdeling med bare 1-åringer til høsten (2010 barn). Det er to 2011 barn som begynner litt senere, men på en vanlig full dag så skal det være 9 barn og 3 voksne inne, altså 3 barn per voksen. Kommunal bhg. Dette er jeg veldig fornøyd med, så jeg håper virkelig ikke kommunen skal gjøre innskjæringer igjen.... Men står det i loven, så står det i loven, og bryter de den, så kan man klage med god samvittighet. Du får spørre hvordan de har regnet på det, for i følge min tidligere sjef så er det 1 barn for mye på deres avdeling.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #8 Skrevet 18. juni 2011 Ikke sikkert alle barna går hver dag heller. Man kan være et barn over en dag fordi man er et barn mindre en annen dag. Totalt skal dette stemme på hele uka.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 Du kan jo alltids velge dagmamma, men de har ofte 5 barn alene de også...... Slik er det i dette rike landet, at det skal spares penger hele tiden.
EgG Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 Reglene for antalle voksne i barnehager er 1 voksen pr. 3. barn undre 3år + et ekstra barn pr. førskolelærer. På storbarn er det 1 voksen pr. 6. eller 7. barn + ett barn ekstra pr. førskolelærer. Som barne- og ungdomsarbeider på storbarn synes jeg dette kan være litt mye til tider, men sånn er livet. I din barnehage er det da 1 voksen på de 3 små og to på de resterende 13. Synes dette ser helt glimrende ut! Skulle ønske vi hadde slik luksus.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. juni 2011 #11 Skrevet 19. juni 2011 Hos oss er det 4 voksne på 14 barn (0-2 år). Synes det er en grei fordeling Og så er jo ofte barn syke så det er vel sjeldent alle barna er der samtidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå