mine 2 små prinsesser :) Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Hva er rutinene til dere med 4mnd babyer? søvn og antall måltider.
Lillejenta<3 Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Jenta mi våkner for første måltid 06.30 - 07.00. Deretter sover hun til ni-tiden. Så spiser hun som følger resten av dagen: 09.00, 12.00 (Grøt + mme), 15.00, 18.00, 20.00 (Grøt + mme). Hun legger seg klokka 20:30. Og sover da hele natta til det første måltidet. Mellom hvert måltid sover hun en dupp. Men hun får ikke sove etter klokka 19.00, for da nekter hun å legge seg så tidlig som hun gjør.
MBSS Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Hun våkner i halv 8tiden. Tar henne med ned i senga mi (sover på eget rom) og der ammer vi og koser oss litt, så bruker vi en halvtime-times tid på badet. Skravler masse og har det stas. Så ligger hun på babygymmen mens jeg spiser frokost og titter litt på nett. Ammer ofte en gang før vi kommer oss ut, da er klokka ca 10 Legger henne i vogna og vi triller til stallen. Hun sovner gjerne på turen og sover normalt ca 30 min-til vogna står i ro.. Når hun våkner er hun over i sjalet og sitter på magen min (framover) mens jeg møkker bokser og fyller vann ++ Etter det ammer (ca kl halv 12-12) vi og gjør et nytt forsøk på soving mens vi triller tur eller mamma prøver å få ridd (eller en kombinasjon av dette) Når jeg rir sover hun i vogna ved ridebanen. Da sover hun gjerne 30min-1 time. I de siste har hun kun sovet 30 min da også så jeg rekker ikke stort.. Når klokka er 2-3 har vi som regel kommet oss hjem, om vi ikke skal på kafe el. Ny amming og om vi er hjemme ligger hun litt på babygymmen- da leker vi og skravler litt, fram til mamma lager mat. Da må hun underholde seg selv. Amming igjen i 5 tiden som regel. Pappa kommer hjem i 4 tiden og da spiser vi, mens sjefen sitter i vippestolen. Så prøver vi å legge inn en dupp til (ca halv time) men denne strever vi litt med. Etter det er det litt kos med pappa, før de går på badet. Mellom 18-19 dier hun på soverommet, også er det legging mellom 19-20. Noen ganger holder vi på til halv 10, andre ganger sovner hun 7.. Klarer ikke å finne noen direkte sammenheng.. Har i det siste sovet hele natten fram til halv 8, men det varierer litt, kan bli en amming på natta også (mellom kl 1-4).. Oppsummering : ammer i gjennomsnitt ca 6 ganger pr dag og sover 2-3 x 30min på dagen (kunne ønske det var mer!) og fra ca 20-7.30 (med ca 1-2 netter pr uke med en amming..
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Litt forskjellig fra dag til dag her. Må innrømme jeg ikke helt har telling på antall måltider, men det går sånn ca 1,5-2,5 timer i mellom ammingene. Vi står opp ca 6.30 etter litt pupping på senga. Våken ca 1,5 timer før første dupp. Totalt 3-4 dupper pr dag ved 8, 12 og 16-tiden, 30-90 min. Sover da helst på fanget mitt (evt i senga si hvis jeg greier å flytte ham), eller i bilen, i vogna eller bæresele på tur. Av og til i soveteltet sitt hvis vi er ute og klatrer. Han får en liten porsjon grøt før kveldsstell/bad i 18-tiden. Får så evt mme frem til 19. Sovner som regel ved puppen ved 19-tiden (til Dagsrevyen) og blir senere båret i seng, men vi øver nå på å sovne i egen seng, så da holder vi på til 20.30. Våkner for mat en gang i 3-4-tiden, men dette har variert veldig siste måneden. Hvis han våkner senere enn halv 5 så får han som regel sovne på igjen i senga våres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå