Gå til innhold

Sitter og gråter:( De etterlengtede katt ungene kom idag, men alle er blinde:(((

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og du er en dame som ikke klarer å forstå at livet ofte overgår fiksjonen ;).

Jo mer utrolig og delvis inkonsistent historie, jo større sannsynlighet for at det er sant, i mange tilfeller ;)

Jeg synes ikke det er så rart at verken mannen eller jeg visste dette, alle er ikke født på bondegård vet dere.

Og de kattungene jeg har sett tidligere har vært veldig små, men alle har hatt øyne.

HI

Annonse

Jeg håper inderlig at dette er et tulleinnlegg!

Men hvis ikke; Kattungene skal IKKE gis bort før de er 12 uker. Mammakatt skal ikke gå ut før ungene er leveringsklare. Hun kan bli drektig igjen, hun kan stikke av fordi hun får løpetid, eller hun kan bli påkjørt, og da sitter du der og må flaskemate kattunger annenhver time døgnet rundt...

Kattunger har ikke ferdig utvikla stedsans før de er bortimot et år gamle, og slippes de ut for tidlig finner de ofte ikke veien hjem, og det er noe av grunnen til at så mange unge katter blir borte...

Du bør seriøst lese deg opp på hva du skal eller ikke skal gjøre, f.eks. på katteprat.no et ganske greit forum.

Anbefaler deg å kastrere kattemora, da man ikke trenger flere huskatter som gjerne ender opp med å bli hjemløse... Har selv tatt til meg to hittekatter, de er selvfølgelig kastrert begge to, og er nå innekatter.

Igjen, jeg håper dette er tull, men om det ikke er det, så er det kanskje noen andre som skjønner at kastrering er bra, når man har huskatter. Og at kattunger ikke skal gå ute på egen labb. Min ene hittekatt var ca 10 uker da jeg fant henne, og det er for det første altfor tidlig til at de skal gå ute, i tillegg er det alt for tidlig å dra fra moren... Katter skal som jeg skrev lenger opp, IKKE leveres før de er minst 12 uker, i motsetning til hvalper som gjerne leveres mye tidligere...

• 3 uker senere...

Ikke rart folk slipper uønskede katter i skogen, slenger de i veien eller setter de på trappen til noen andre når man drar på ferie - når det er sånn uvitenhet om dyr.. Jeg er SÅ glad jeg har vokst opp med dyr, og jeg lar mine barn vokse opp med dyr - da får de kunnskap,får respekt og blir glade i dyrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...