Gå til innhold

Søstre mi har sendt meg mail med navneliste vi IKKE får bruke til vårt barn !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin to måneder før henne, og vi venter en gutt :) de vet ikke hva de får enda. Men i dag fikk jeg mail fra henne, med 10 guttenavn, og fem jentenavn som de vurderte, og vi IKKE fikk bruke til vår baby ! Navnene var rangert også, men de var usikre og ville derfor ikke at vi skulle bruke navn fra deres liste. Jeg holdt på å ramle av stolen jeg... Vi har begge barn fra før, og de vet at vi ønsker samme forbokstav på våre barn. På deres liste over guttenavn er det fem guttenavn som starter på den bokstaven. Vi har egentli et kjempegodt forhold, og jeg skal ærlig innrømme at jeg trodde det hele var en spøk, men nei da ! De mener dette helt alvorlig, og mener jeg er litt sær som ikke vil følge deres "ønsker". Ikke det at jeg skal velge navn fra lista, vi har ikke bestemt oss enda. Men noen av navnene på lista deres er også på vår liste... Er det jeg som er "sær" her eller? Er ikke dette litt spesiellt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha må bare le av hva folk kan finne på å gjøre... Den listen hadde jeg sett langt bort i fra i alle fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende henne listen deres da. Den som bestemmer seg for et navn først har førsteretten. Evt. kan de jo i verste fall hete det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det særeste jeg har hørt! :) Drit lang vei i den listen, og velg akkurat det navnet dere vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så teit. for det første så får du barn før ho så du kan velge å du vil. så må ho heller la være å bruke det dere velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, er det mulig?? Jeg hadde tatt hensyn om min søster kom med ETT navn og sa at hun gjerne vil kalle barnet sitt det, men en hel liste? Ikke pokker! De eier ikke navna, og siden dere får barn to måneder før dem, så er det faktisk sånn at dere bestemmer først! Herremin..

 

Gratulerer så masse med gutt i magen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jo slå i bordet at du før først,du har førstevalget!

 

hadde blitt provosert om jeg hadde fått en slik liste.hadde det vært snakk om et navn de virkelig hadde likt så hadde jeg selvsagt tatt hensyn,men ikke når det gjelder mange navn.

 

dere bestemmer hva deres barn skal hete,ikke din søster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Mye rart man kan finne på når gravid-hormonene herjer i kroppen.

Har hørt en lignende historie før..

 

Velg det dere ønsker, du. På listen eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, sært så det holder. Synes ikke hun har noen rett til å ta fra dere noen navn bare for at de vil bruke dem. Første mann til mølla prinsippet burde gjelde.

 

En annen ting er om din søster har et guttenavn hun hele livet har sagt at dersom jeg en gang får en gutt så skal han hete.... Å så ta det fra henne to mnd før hun sitt barn blir litt for dumt.

 

Si fra til henne at dere vurderer noen av de samme navnene, og at hun ikke kan forvente at dere ikke benytter noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, festlig søster du har!

Altså, hadde det vært ett navn hadde jeg nok tatt hensyn, men en massiv liste? Hell no.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, så sært! Ikke av deg, men av søsteren din!

 

Greit om hun har hatt ett navneønske hele livet, men en hel liste??

 

Du får sende deres liste tilbake og si at de får holde seg unna deres navn. Og samtidig si at du får først og har dermed førsteretten... :-)

 

Nei huff... Håper det ordner seg for dere og at dere ender opp med forskjellige navn, men at alle blir fornøyde!

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen over her nevner, hadde det vært ett spesielt navn hun ønsket. hadde jeg tatt hensyn, men en hel liste, det blir for dumt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre. Ett navn hadde vært greit, men man kan ikke sende en liste med 15 navn! Og hvorfor jentenavn siden dere venter gutt? I tilfellet det blir jente likevel. Hadde jeg vært litt ekstra snill så hadde jeg styrt unna de to første navnene kanskje, og også ringt for å fortelle hvilket navn det ble. Men huff, får håpe hun får jente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er søstra di som er gal! En kan selvfølgelig på ingen måte reserverere navn. Og det er pussig at hun tror at hun på noen måte kan bestemme noe for deg. Jeg ville ikke svart på mailen, men om hun spør, ville jeg sagt at de og de navnene har dere også på lista. Dette er sykt! Jeg ble litt fandenivolsk og håper at dere tar et navn fra lista. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ! Har hun helt panikk eller venter hun femlinger og trenger 5 navn ?

 

Hadde ledd litt, og takket for tips til fine guttenavn.

 

 

Dert er noe annet om de har ett navn som er spesielt for dem, og ønsker å bruke om de får gutt. Det hadde jeg respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, hadde det vært at de allerede hadde valgt navn og BA dere om å velge noe annet men er noe annet å "reservere" en liste med navn!

Om det ikke er noen navn du liker så kan du jo forsåvidt si at du ikke har tenkt på noen av de navnene men om det faktisk er noen du liker så tror jeg at jeg hadde sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha...herregud! snakk om å være teit!!

Håper hun blir flau når hun kommer til seg selv :P

haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her :)

 

Bra det ikke er bre meg som reagerer ! Det som er rart er at hun virkelig ikke er sånn i virkeligheten. Vi har et supert forhold, snakker ofte, og hun allerede har fått to barn med "førstevalgene" sine på navn. Denne gangen vet de ikke, de vet jo ikke hva de får enda heller... Vi kommer ikke til å fortelle navnet vi velger før barnet er født denne gangen heller. Er nok av historier om folk som bare får dårlig tilbakemeldinger på navnevalg. Derfor velger vi nok en gang bare å fortelle at "dette er ...." når ungen er ute :) var ingen som sa noe negativt da, men når vi tenkte på saken og vurderte flere navn hadde alle en mening. Så vi velger nok det vi har mest lyst til, og får holde oss unna det som står øverst på lista deres. Og ja, jentenavn sto på lista fordi man aldri kunne være trygg på ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...