Gå til innhold

Tåler ikke stress/langvarig utbrendthet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet du hva en slik sykdom kan hete der vedkommende sier at han ikke tåle stress?

 

Hva heter sykdom som skyldes alvorlig og langvarig utbrendthet? Er utbrendthet tidsbegrenset slik at etter en viss tid heter diagnosen noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk diagnosen utbrent for 1,5 år siden.. Har ikke blitt frisk, siste året har jeg blitt mye verre, og denne vinteren har vært grusom.

 

Jeg er nå under utredning, legen mener det kan være ME, jeg håper i det lengste at det ikke er det. Har vært inne på om det kan være fibromyalgi, men siste tiden har jeg vært gjennom sinnsykt mange prøver for å finne ut om det har noe med stoffskiftet å gjøre. Er visst flere ting som kan være feil med stoffskiftet enn at det er for høyt eller lavt, så da må de finne ut i hvilken av kroppens 7(?) hormonproduserende steder det er noe galt.

 

Jeg er så lei at jeg ikke vet om jeg skal gråte eller kaste opp, tenk å våkne en dag full av energi, jobbe hver dag, frese rundt på barnas fritidsaktiviteter om ettermiddagene og til og med orke en konsert eller fest noen ganger i året! Istedet løper hele livet forbi meg som en karusell jeg ikke klarer komme på..

 

Nå håper jeg av hele mitt hjerte at de finner noe galt med hormonene mine, det har visst veldig mye å si for energiproduksjonen i kroppen, og det finnes medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X fingre for deg! Utredningsprosesser kan være slitsomme med mye usikkerhet, men hold fast ved det du vet gjelder for deg. Samma hva blodprøver og andre undersøkelser kommer fram til, din sannhet er likevel din sannhet og din opplevelse.

 

Jeg håper også for deg at du blir frisk og at du inntil du blir frisk kan få bedre livskvalitet ved hjelp av medisiner.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble utbrent sommeren 09, sykmeldt fra sep til feb 10.