Gå til innhold

Er det vanlig at bekkenløsningssmerter forverres etter samleie? Eller er dette rier!???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke hatt samleie på mange uker pga jeg har følt meg så tung og "ubevegelig" at jeg rett og slett ikke har orket tanken. Men i morges ble det ENDELIG en etterlengtet "runde i køya" igjen. Og han kom inni meg.

Siden da har jeg hatt enormt mye mer vondt, særlig i korsryggen/symfysen. Jeg har hatt bekkenløsning endel uker, men så vondt som det har vært idag, har jeg ikke hatt før. Er det rett og slett samleiet/penetreringen som har gjort det slik?!? (Jeg gjorde nemlig pent lite under selve akten - stod bare pent og pyntelig på alle fire, med et par puter under overkroppen- så jeg kan ikke helt tro at disse smertene skyldes overanstrengelse akkurat... :-P )

Det som er litt merkelig, er at smertene kommer litt i tak, som kjempelette rier, nesten. De er sentrert nederst i ryggen/korsryggen, samtidig som det føles som om det presser ned i bekkenet/underlivet..

 

Noen som har hatt lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan kan jeg isåfall vite hva det er? Må jeg bare vente og se om det blir verre? Og hvis ikke, så er det "bare" bekkenløsningen?

 

Jeg har forresten ca 5 uker igjen til termin.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier følger en bølgetopp, magen strammer seg, det gjør vondere, vondere, vondere også går bølgen ned igjen, mindre vondt, mindre vondt, mindre vondt også er rien over..

 

En stund senere kommer en ny bølge, som oftest ganske regelmessig, f.eks hver 10. til 15.min i starten. Men det kan også være ganske uregelmessig.

 

Du får ta deg en dusj, legge deg og slappe av litt og se hva som skjer. Er det rier vil det ikke gi seg, men heller ta seg opp. Er det kynnere/maserier eller bekkenløsningssmerter vil det gi seg litt når du slapper av en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for svar!

Håper det bare er bekkenløsningssmerter eller maserier. Syns godt h*n kan holde seg der inne noen uker til. ;-) Får ta en dusj og slenge meg på sofaen og vente og se... :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...