Gå til innhold

Hva kan en som ikke takler stress og har muskelsmerter arbeide med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i en liten butikk, da har jeg en variert arbeidsdag og slipper bli så stiv og vond. Å ha en stillesittende jobb er jo det værste av det værste, har intenst vondt i kroppen etter 10-15 min på en kontorstol..

 

Men i butikken står jeg litt i kassa (ikke sitter), hjelper kunder rundtomkring i butikken, fyller på litt varer, tar noen bestillinger, svarer på telefonen osv.

 

Blir sliten av en dag på jobb, vondt også, men det er det verdt. Å bare være hjemme er fryktelig synes jeg. Det er godt for selvfølelsen å jobbe litt selv om jeg i perioder må presse meg litt mer enn godt er. Som regel går det greit..

 

Men klarer ikke mer enn 50% stilling da, kan ikke jobbe to dager på rad, må ha en fridag mellom to dager på jobb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepsjonist på eks hotell e.l.

Butikkarbeid. (på topp av noen kanskje?)

Assistent på SFO?

 

Har du et treningsprogram du følger som kan styrke muskulaturen? Er du i kontakt med fysioterapeut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, 19:08.

 

Yrkene du nevner ligger på topp når det gjelder ansatte med utbrenthetssymptomer og stressende hverdag... Det gjør lavtlønnsyrker/ sliteryrker generelt.

 

Du skriver ingenting om hva du definerer som stress, men antar at du her ikke mener positivt stress (eller reagerer personen på høyt tempo uansett?), men negativt stress (som i lav grad av påvirkning på arbeidsoppgaver og frister, og liten grad av innflytelse).

Det beste her vil være stillinger med relativt høy grad av autonomi og medbestemmelse, mulighet for å variere mellom oppgaver, og en arbeidsgiver som setter seg inn i arbeidets art og tar den ansatte på alvor.

Deltidsstilling på et middels- til høyere nivå vil nok være det beste, da det gjerne er her man finner slike muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...