Gå til innhold

livet er ikke alltid slik man ønsker :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

eller egentlig er ting bra. trodde jeg hadde hjerteinfarkt eller noe annet hjertefeil men hadde ikke det. ekg verdier og slikt var fine.

 

men har visst panikkangst. :s hvorfor skjer det med meg,,. anfallene kommer helt tilfeldig. plutselig blir pulsen borte. da føles kroppen sykt ekkel. akkurat som når man holder på å sovne på et kurs men må sperre øynene oppe. så når pulsen kommer tilbake slår den 370 slag i minuttet. jeg svetter, ligger helt i ro men kjennes ut som hele kroppen rister pga pulsen er så rask. kjennes ut som armer og ben prikker (som de gjør når de sovner) og jeg har brystsmerter. pulsen kommer og går og et slikt anfall varer kanskje en time til sammen hver gang. dagen etter anfall er jeg helt støl i hjertet og armene. første gang anfallet kom trodde jeg at jeg hadde hjertefeil eller hjerteinfakt og trodde at jeg skulle dø. når jeg har anfall så klarer jeg ikke konse om noe. blir helt stresset og alt blir helt surrealistisk.

 

har hatt mange slike anfall helt siden jeg ble uplanlagt gravid med xen min (oktober). han hatet meg for å ikke ta abort. fikk til og med innvilget senabort pga psykisk terror i uke 17 men jeg klarte ikke abort. hvordan kan jeg drepe en som jeg ser på som mitt eget barn og elsker? så mistet jeg barnet mitt i uke 21. og etter det har anfallene bare kommet oftere...går ikke på noen medisiner men vurderer å spørre om det

 

livet er ikke alltid bra... :/ måtte bare tømme meg litt. nå skal jeg på kino med noen venninner. hadet bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom deg i behandling eller sjekk ut om det finnes en selvhjelpsgruppe i nærheten av deg: selvhjelp.no eller angstringen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk. joda, oppsøker lege osv. men måttte bare tømme meg litt her både ang å ha blitt psykisk terrorisert i svangerskapet, miste og savne barnet sitt som aldri kommer tilbake og det å ha panikkanfall.

 

det værste med panikkanfall er at jeg blir helt utbrendt og sliten etter en time er kroppen så kjørt at jeg sovner. eneste måten jeg kommer ut av det på er å sovne også. og er helt støl i kroppen dagen etterpå siden det er så mange muskler som spennes, både hjertemuskelen og andre. pew.

 

i motbakker går det oppover, er det ikke det de sier.

 

forresten, takk for svaret. setter pris på det :) HI

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkanfall drar enegien fra en.. Har slitt med det tidligere.. Skikkelig også..

 

Håper du kommer over en metode som for deg vil hjelpe deg på veien til å bli bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv kognitiv terapi, det hadde god effekt her, men helt kvitt panikkangsten er jeg ikke. Den kommer bare veldig sjeldent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått kontroll ja.. Var tøft i begynnelsen, men etterhvert kom de sjeldnere og sjeldnere og ble svakere og svakere.. Når jeg får et anfall nå, så føler jeg det mer som et lite ubehag..

Fikk stesolid av legen å ta ved anfall, men jeg lærte meg heller symptomene på anfallene og satte meg heller rolig ned og pustet med magen, sakte og rolig...

Og å gå til psykolog for å lære meg kognitiv tanketerapi i tillegg hjalp mye. Går nå for å lære mer.. Jeg begynte på igjen for å forebygge fødselsdepresjon da jeg ble gravid med nr 2, men mistet babygutten i uke 18 og valgte da å fortsette hos legen for å fokusere mer på tanketerapi..

Jeg kan ha mine dårlige dager..men i motsetning til før hvor jeg mistet kontroll og det utviklet seg til dårlige uker og år, så er det nå redusert til dager..og tilogmed på dårlige dager så fungerer jeg tålelig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei takk. er så dårlig i magen dagen jeg får panikkanfall og noen dager etterpå. kroppen min reagerer ikke bra på de anfallene. må omtrent konstant på do noen timer før anfallene og noen dager etterpå, med helt løs avføring (sorry ekle detaljer). så anfallene hemmer livet mitt endel så er bare glad for å høre slike historier. gir håp om å begrense anfallene. og tips om hvordan å bli kvitt dem :)

 

jeg har skrevet hjemmeeksamen om angst før jeg fikk det selv. om pusteteknikk og kognitiv terapi osv så bruker dette flittig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vondt å lese...Lykke til!!! Pass på å ha vet godt nettverk rundt deg,SNAKK , SNAKK OG SNAKK!!! Viktig å få det ut, evnt. til en 3. part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...