Ylajali*84 Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er på jakt etter en ny sportsvogn, og har siklet litt på tfk joggster twist. Det eneste jeg synes er dumt er at barnet ikke kan sitte mot meg. Men sønnen min er bare 9 mnd foreløpig, så tenkte å høre med dere som har litt eldre barn; hvor lenge er det vanlig å ha barnet mot seg? På et eller annet punkt vil vel barnet selv like bedre å se framover. Hvis det er bare en liten periode de synes det er stas å se bakover, så er det jo ikke så mye å mase med igrunn dette med vendbar sportsdel. Så lurte jeg på; i den vognen vi har nå synes jeg han bare glir ned i sportsvogndelen. Vet ikke om det har med å gjøre om han bare er litt liten enda eller om det er vogna som ikke er noe bra? Får han ikke til å sitte på plass, han bare siger ned slik at ryggen havner i "bretten". Går ut i fra at han bare er litt liten enda, men greit med noen synspunkter.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Hvilken vogn har du da? Jeg har simo kombi og den sitter ungen fremdeles dårlig i (12mnd), men jeg nekter å gi fra meg den vogna før jeg finner en vendbar en. De fleste liker nok å se fremover, men du må se an til hvilket bruk det skal være. Her elsker poden å sitte fremover når vi er ute og triller, men hvis vi er på handletur så må han sitte mot meg. Jeg vet ikke hvorfor, men han blir raskt sutrete hvis han ikke ser meg. Jeg regner med at det er for mange folk for han på et handlesenter.. Så jeg vil ha vendbar vogn!
Ylajali*84 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2011 Har en brio-etellerannet. Kjøpt brukt for en billig penge. Har brukt bagen helt til nå for litt siden. Ikke prøvd å ha han sittende så mye for han sover som regel når vi triller, men når jeg prøver å ha han litt sittende så ser det ikke så veldig behagelig ut... Den blir nok mest brukt på trilleturer med hunden, men en gang i blant på kjøpesenter o.l. selvsagt.
*LillaMeg* Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Opplever det samme som annie over her. Er greit å bytte litt på styret, alt etter hva man gjør. Jeg har emmaljunga edge duo, og ville nok ikke byttet bort vendbvart styre. Er veldig greit å bytte etter hva man gjør. Opplver og at han blir sutrete på handling når han ikke ser meg, mens på turer (med andre barn i vogner) så liker han å sitte motsatt igjen. Vendbart styre\sittedel er ikke nødvendig, men det er veldig greit i den perioden der de kjeder seg litt, og vil gjerne se litt mer, men blir lei\sutrete etter en stund.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har brukt vogna både mot og fra meg hele vogntiden, så for meg hadde det vært uaktuelt å ha en vogn hvor barnet kun hadde kunnet sitte fra meg. Når barnet er våkent er det helt greit at det får se fremover, men når de skal sove syns jeg det er best å ha de mot meg, da er det greit å skjerme hva de ser litt sånn at de ikke blir så forstyrret. Når det gjelder det å sitte i sportsvogna, så bør de ikke gjøre det før de setter seg opp selv. Når de klarer å sette seg opp selv, så sitter de godt i de fleste vogner.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Sikkert ikke nødvendig, men veldig kjekt med vendbar vogn. Min pode er 18 mnd, og jeg bruker vogna begge veier. Veldig praktisk f.eks ved lav sol, han liker veldig dårlig å ha sola i ansiktet når vi triller. Når han skal sove i vogna ligger han alltid vendt mot meg, det samme dersom det er bare oss to på trilletur. Vi har forøvrig også Briovogn. Her sklir han også fort ned og får ryggen i bretten. Ellers er jeg kjempefornøyd med vogna.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Nei jeg synes ikke det er nødvendig med vendbar sittedel. Når jeg sr andre triller med ungene mot seg ser jeg de stakkars barna sitter og vrir nakken sin for å se. De fleste barn er nysgjerrige på verden og vil se. Det er jo ikke noe kjekt å sitte baklengs. Jeg har en Mountain Buggy, elsker den. Ikke vendbar sittedel, aldri savnet det. snuppa satt i den fra hun var 3 mnd, nå er hun 21 mnd. Og jeg kan følge med på hvordan hun har det gjennom en luke i taket. Hun kan også snu seg og se med gjennom den luken, og slik kan vi komunisere om kalesjen er nede. Funker helt supert. Når det gjelder sol, så vil en ofte få solen fra forskjellige retninger, spesielt om en svinger. kan jo ikke stoppe og skifte sitteretning hele tiden heller! anbegaler å kjøpe en solskjerm som en fester på kalesjen. Den er universal, passer til alle vogner. Vi bruker den også til den lille reisetrillen vår. Bedre å bruke sånne enn å kvele barnet med å dekke til åpningen med tepper så den lille får for lite oksygen.
Ylajali*84 Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar alle. Det er vel litt individuelt hva man foretrekker. Vognen jeg skal ha må også være ganske liten sammenslått, pga liten plass ved siden av hundebur i bagasjerommet. Får tenke litt mer på det, og lese mer om vogner:) Tar gjerne imot flere innspill:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 Jeg hadde eldstejenta mi vendt mot meg lenge, helt til sommern da hun var nesten 2 år gammel. Dette fordi hun er en liten skravlehøne uten like, som elsker å prate og kommentere ting underveis når vi triller, og da er det absolutt beste å ha henne vendt mot meg, for da blir det myye enklere å prate sammen underveis. Det første halvåret i sportsvogn var det viktig også pga tryggheten i det at hun kunne se på mitt kjente og trygge ansikt blant alle de fremmede rundt oss, og for å ha lettere kontroll med smokk, humør osv. Det er faktisk også kommet forskning nå som slår fast at det beste for barnet er å sitte vendt mot mamman sin, spesielt det første leveåret. Dette pga tryggheten som nevnt over her, leste det i A-magasinet forleden..
LittLykkelig Skrevet 24. juni 2011 #10 Skrevet 24. juni 2011 Likte å ha min tass mot meg i begynnelsen. Tenkte det var tryggere for han å se meg Når han rundet ett år, la jeg merke til at han begynte å sitte foroverbøyd og se bakover. Da snudde vi vognen og nå ELSKER han å sitte slik og se på alt rundt seg. Tror man merker på barna sine når de er klare for å vendes. Jeg er i allefall glad for at jeg har emmaljunga city cross som er vendbar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå