Gå til innhold

Overgangen mellom spiral og p-piller. Hvordan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg endelig tatt ut spiralen etter lang tid med irritasjoner! Og jeg har fått p-piller som jeg har begynt på i dag.

Legen sa at antakelig kom vi til å trenge ekstra prevensjon i 2 uker, fordi det var det som stod i pakningsvedlegget hvis man ikke begynner på vanlig måte på første dag i første mens.

 

Men det står jo ingenting om hvorvidt man er beskyttet eller ikke så lenge man har hatt spiral, og disse to tingene overlapper hverandre? I pakningsvedlegget så står det vel bare om hvordan det er hvis man ikke har brukt noe prevensjon fra før, ikke sant?

 

Når jeg hentet ut den første resepten spurte jeg på apoteket også, men der var det ingen som visste sikkert hvor stort behovet for ekstra prevensjon var, men det burde jo gå greit siden hormonene fra spiralen sitter i kroppen et par dager til.

 

Er det noen her som faktisk vet det her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten så var det ikke meningen å være anonym :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke gå ut ifra det legen har sagt? Merkelig å komme hjem ifra legen, for å gå rett inn her, for å så spørre hva du skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent like merkelig som å gidde å kommentere et innlegg uten å faktisk svare på det som blir spurt om kanskje?

 

Men siden du lurer så skal jeg fortelle deg det at legen var ikke helt sikker på hvordan det kom til å fungere for det hadde han ikke fått så mye informasjon om, og derfor gikk han ut fra det som stod i pakningsvedlegget. Siden pakningsvedlegget går ut fra at en IKKE har hatt noe annet i forkant så er det jo en viss sannsynlighet for at det ikke nødvendigvis trenger å gå 2 uker.

Skjønte du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...