Gå til innhold

hvor gammel var barnet ditt da h-n tok igjen fødselsvekta si?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gikk aldri ned fødselsvekt. Jordmødrene sa jeg skulle donert melka mi for det var tydeligvis super-melk. Babyen bare la på seg helt fra start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt, var ikke tatt igjen før vi reiste hjem 6 dager etter fødsel.

 

Om jeg ikke husker helt feil så var vi inne til et par kontroller for å sjekke om vekt var gått mer opp, og at han da var gått opp veldig lite i forhold til forventa. Snakk om bare 100 gram på ei uke eller noe. Nå er dette over 4 år siden.

 

Har din lite oppgang?

 

Jeg valgte å gå over til bare mme etter en mnd, da min skrek og skrek og var tydelig misfornøyd med min produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke. Hun gikk ned nesten 10 %. De sa på helsestasjonen at det hadde gått fort, og at de vanligvis gir babyene ca. 14 dager på å ta igjen fødselsvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mine første tre var tilbake på fødselsvekten etter 1-2 uker.. men vesle, syke minstemann... var over 6 uker før han var tilbake på 3600 gram... som var den vekten han ble født i. Dro fort tilbake på ABC- der han var født for å få råd og veiledning da han var ca 3 uker... lille tynne fugleungen min, så redd jeg var for han. Fikk tips om å ligge hud mot hud i minst 24 timer, for å øke sugerefleksen på veslegutt.. Så mor i seng med baby, og far ut for å aktivisere tre større barn slik at baby ikke ble forstyrret.. vekten ble stabelisert da, men han manglet MYE for å nå igjen fødselsvekten... så etter intense uker med ammehjelp, og medisinske fagfolk som hjalp til var han litt over 6 uker da han var ved fødselsvekten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men da vi kom hjem fra 3 uker etter fødsel var hun oppe i fødselsvekt+ tror jeg.

Fikk mm hele tiden og i hovedsak som næring til nesten året og var normalvektig ved 1 år (og det var hun mildt sagt ikke ved fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...