Gå til innhold

klarer ikke å jobbe lenger!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg når jeg ikke klarer å jobbe lenger? er kun i uke 11. Har en jobb i en liten spesialforretning, der jobber jeg alene i 7 timer uten hvilepauser og spisepauser. Langvarig stående stilling og mye tunge løft gjør at jeg går rundt i "tåke". Det er mye stress og masse kunder hele tiden og jeg klarer ikke det høye tempoet som før, og blir så uvel siden jeg ikke får spist ordentlig. Legen sa jeg skulle få arbeidsgiver til å tilrettelege, men det kan ikke arbeidsgiver. Og nå måtte jeg ta "ferie" siden jeg ikke klarer å gjøre jobben min.Taper penger på å være gravid. Er det noen som har noen råd? Legen vil ikke sykemelde meg heller. Er blitt så frustrert av alt sammen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen din på nytt. Forklar at ikke arbeidsgiver er villig til å tilrettelegge for deg. Han kan da ringe arbeidsgiver ang tilrettelegging. Kan ikke arbeidsgiver tilrettelegge, så burde du ha rett på en sykemelding. I værste fall, så BYTT LEGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapspenger! Da får du "permisjon" uten at det koster arb.giver noe,og uten at det spiser opp de ukene du skal ha etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ringt legekontoret, fikk ikke time før jeg skal i kontroll igjen, uke 12. Blir så irritert. Har dratt til privat lege (betale 700.-) og skal nå søke om svangerskappenger. Hvis ikke så drar jeg tilbake til privat legen igjen og får sykemelding. er det noen som har fått svangerskap penger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få svangerskapspenger må jobben være til fare for fosteret, er ikke nok at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge.. Snakk med arbeidsgiver igjen og forklar situasjonen, og snakk med legen evt jordmor igjen.. Det er helt vanlig å være sliten og rar i første trimester, dette bedrer seg ofte i 2. timester så snart blir det kanskje bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilrettelegging trenger du? Vær konkret når du snakker med arbeidsgiver. Hva må endres for at du skal kunne jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...