Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble i dag tilbudt to alternativer av legen min etter fruktbarhets utredning hvor de ikke har funnet noe "feil" hverken ved meg eller min mann. Vi har prøvd en tid å få barn uten resultater og videre gang er nå inseminasjon. Eller alternativ 2. å bli med i et forskningsprosjekt. Forskningsprosjektet innebœrer at det blir gjort en loddtrekning hvor det blir bestemt hvilken behandling man skal få. Det er tre alternativer 1. Inseminasjon 2. IVF 3.IVF i naturlig syklus. Man får da tilbud om 6 inseminasjoner, 6 behandlinger men IVF naturlig syklus eller 3 vanlig IVF behandlinger i løpet av ett år eller til man event. oppnår graviditet. Forskningsprosjektet dekker alle kostnader. Hva ville dere valgt og hvorfor? Jeg må bestemme meg innen mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143330947-hva-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D Jeg skulle gått for det der forskningsprosjektet... hvorfor? hmm, høres ut som noe mere enn bare inseminasjon... og det blir jo gratis! Noe som koster for de fleste 15000 NOK. Så har du større sjanser å bli gravid. Hvilket sykehus holder til? Jeg aldri hørt om noe som IVF i naturlig syklus.... skal det bety at man tar ut egg uten å ha gått på spøyter? Da blir jo det bare 1 egg da.... rart.

IVF naturlig syklus ble kanskje litt feil, ee kaller det manipulert naturlig syklus, man blir behandlet md FSH, GnRH injeksjoner og Pregnyl. Men ja det blir kun et egg eller i noen tilfeller to. De mener denne formen for behandling er mindre belastende for kvinnen og man kan gjøre flere forsøk etter hverandre uten opphold i mellom syklusene. Det er et Nederlandsk prosjekt, det er her vi bor for tden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...