Gå til innhold

problemer å jobbe...


ruge

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg når jeg ikke klarer å jobbe lenger? er kun i uke 11. Har en jobb i en liten spesialforretning, der jobber jeg alene i 7 timer uten hvilepauser og spisepauser. Langvarig stående stilling og mye tunge løft gjør at jeg går rundt i "tåke". Det er mye stress og masse kunder hele tiden og jeg klarer ikke det høye tempoet som før, og blir så uvel siden jeg ikke får spist ordentlig. Legen sa jeg skulle få arbeidsgiver til å tilrettelege, men det kan ikke arbeidsgiver. Og nå måtte jeg ta "ferie" siden jeg ikke klarer å gjøre jobben min.Taper penger på å være gravid. Er det noen som har noen råd? Legen vil ikke sykemelde meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis sjefen din ikke kan tilrettelegge for deg med kortere dager e.l. så må du få det skriftlig fra sjefen og så tror jeg du kan søke NAV om svangerskapspenger istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på pauser så hvis sjefen din ikke klarer å gi deg det engang så bryter h*n arbeidsmiljøloven. Jeg jobber selv i en tung jobb som jeg vet blir bare værre og værre etterhvert som magen vokser. Er nå 16uker på vei og sliter med bekkenet, men vet at jeg ikke får noen sykemelding av legen min før tidligst etter sommeren. Jeg ønsker heller ikke noen sykemelding nå, men forstår godt frustrasjonen din.

 

Du har krav på tilrettelegging og pauser. Hvis det ikke er mulig å tilrettelegge for deg så er svangerskapspenger løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som svangerskapspenger er løsningen. Jordmor kan hjelpe deg med det hvis du ikke vil gå gjennom legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...