Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke en eneste butikk her som selger velling... kun maisvelling, og den likern ikke. men går d ikke an å vanne ut nestlegrøten da? han er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja velling skal vist ha mer kcal innhold pr dl enn uttynnet grøt.

MEN vi har laget "velling" med vanlig grøt. Begge guttene får/har fått dette på kvelden. -De virker som de blir god å mett :-)

Fyll ca 100-110ml grøtpulver i en stor avent flaske, fyll opp med vann. Det er enklest å riste ut pulvere framfor å røre. Gies med smukk nr3.

Skrevet

Velling er melk med grøt i. For spebarn bruker man som regel MME, for (svenske) småbarn bruker man gjerne kumelk (det er veldig vanlig der borte).

Du kan lage vanlig grøt akkurat som du pleier og så blande den med ferdig MME (altså slik MME du ville gitt til ungen) til den blir passe tynn, kanskje ca 50/50.

Du kan også bruke Holle grøtpulver fra helsekosten, dette er ikke tilsatte MME eller noe annet, så da lager du ei flaske MME og har oppi Holle-pulveret til det er passe tykt. Vi brukte 1 ts grøt pr måleskje med Småfolk-MME (og vann i følge Småfolkbruksanvisninga).

Skrevet

ok da prøver vi det! takk jenter ;D

Skrevet

Som noen andre nevner så er det viktig å få nok næring, det er derfor best med ordentilg velling, men grøt går greit om h*n får nok ellers.

Et lite tips: Dersom du bruker Aventflasker, så finnes det egne tutter for tykkere væske - de er geniale! (Vi fant dem på Babyshop.) Tror kanskje det finnes for noen andre merker også, men det har jeg ikke oversikt over.

Skrevet

Oi! Kanskje det jeg gjør er helt på trynet :/ Men pleier lage til en flaske med f.eks. 200 ml mme, da blander jeg oppi 2 store teskjeer med Nestele hvete/havregrøt-pulver. Ca én stor teskje pr 100 ml. Hender jeg blander med pumpet mm også, da har jeg oppi litt mer pulver siden mm er så tynt(har IKKE fløte i puppene mine som så mange andre har). Bruker vellingtutten fra Avent, og hun gulper som oftest villig i seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...