Gå til innhold

Hvordan få far til å forstå at vi må kjøre lik linje på grensesetting til barnet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi gikk fra hverandre for et år siden ca. Har et barn på 3,5 år som er hos pappan annenhver helg.

 

Nå hadde han barnet med seg på ferie i 10 dager, og det tok laaaang tid å venne barnet av med nykker da det kom hjem igjen.

 

Tydeligvis så er det ingen grenser når barnet er hos faren, og dette er forferdelig slitsomt.

 

VI har ekstremt dårlig kommunikasjon. Har vært i rettsak og hele pakka, og alt jeg sier vil bare gå inn det ene øret og ute det andre, og bli sett på som et angrep. Har bedt dem i bhg ta dette opp med han også, hvordan de merker at barnet er annerledes når det kommer fra han og at det er viktig å ha en lik linje hos begge foreldrene og i bhg..

Barnet får jo også store problemer sosialt iom at det man får tilbake en som bare bøller og slår og turer fram som det vil....

 

Noen andre metoder man kan bruke her? Tar gjerne i mot tips... Dette begynner å gå utover meg og min nye kjæresete også, da det er tydelig at barnet "misliker" han en periode etter det kommer tilbake......

 

HJEEELP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enste måten er jo å forklare far hvorfor, men hvordan en gjør det når en har en ekstremt dårlig kommunikasjon aner jeg ikke. Er vel kommunikasjonen dere i mellom som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får IKKE sosiale problemer ved at du og far har ulik grensesetting. barnet lærer fort hva som er lov/ikke lov på de respektive stedene. Akkurat form ikke alle foreldre har samme grensesetting som det barnehagen har.

 

At har blir en "bølle" så snart du får han tilbake, er ikke nødvendigvis et tegn på at han har andre grenser hos far. Det kan like gjerne være at han tester ut deg så snart han er hjemme igjen. mange foreldre ser f.eks de samme tendensene når abrnet har vært en helg hos besteforeldre:)

 

Jeg synes også du skal la vær å involverer barnehagen. Barnehagen er ingen kommunikasjonspart eller konkliktløser i forholdet mellom deg og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...