Gå til innhold

IKM- ikke kommende mensen. Hvorfor dette uttrykket, det er jo ikke logisk engang...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke kommende mensen, hva betyr det? Burde det ikke hete Forventet mensstart eller noe. Ikke kommende mensen, høres helt latterlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er prøvere som bruker det utrykket og da stemmer det forsåvidt for uttrykket gjelder den dagen de skal ha mensen, men håper at den ikke kommer -ikke kommende mens-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alt være så forb**** logisk da? IKM Ikke Kommende Mens betyr at man forventer mensen men ikke vil den skal komme! Vi som vil ha barn bruker det, men at det er blitt misforstått og andre som ikke vil bli gravid også bruker uttrykket. Da blir det forvirrende. Men opprinnelig er det vi som vil bli gravide som brukte det, vi vil jo IKKE (ha) KOMMENDE MENS ;) -Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på et annet forum at de kaller det innkommende mens. For man vet jo ikke om det er ikke kommende mens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var ikke kommet mens det sto for jeg? Litt mer logisk enn kommende i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisink heter det vel strengt tatt verken innkommende mens eller IKM, det heter amenoré. Ordet betyr uteblivelse av menstruasjon.

 

Den greske forstavelsen "a-" betyr "ikke" som i ordene asosial, atypisk osv.

Ordet "men" betyr måned og siste stavelsen "-re" er avledet av "rheein" som betyr flyte eller strømme (jfr "panta rhei", alt flyter, for dere som har ex.phil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...