Gå til innhold

Jeg er en stor taper, og nå vil jeg ikke leve mer.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler ikke livet er verdt noen ting, jeg har i en voksen alder ingenting å være stolt av.

 

Jeg kan ikke få barn og vil nok aldri få det

Jeg er stuck i en dead end jobb uten fremtidsutsikter

Jeg har ingen utdannelse etter ungdomsskolen

Har nesten ingen venner

Får ikke lån i banken

Har tre betalingsanmerkninger

Tjener mindre enn en på uføretrygd

Har et forhold der vi bare krangler, men kan ikke bryte ut

 

Sånn jeg ser det har jeg ingen fremtid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel noen positive sider og positive ting ved livet ditt? Ta et tak og gjør noe med situasjonen din. Du er ikke den første som har følt det slik. Du er selv sjef over ditt liv uavhengig av livshistorien din. Du kan jo ramse opp de positive sidene også, alle har en slik liste med negativitet,men en må ikke bare fokusere på dem. Du har en depresjon og da er alt svart. Lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter du en plass, og gjør noe med det. Det er DU som lever ditt liv, ingen andre. Jeg satt en gang i ett forhold som ikke var helt bra. Kom meg ikke ut før jeg innså at det er jeg som bestemmer over mitt liv. Da først klarte jeg å bryte ut og komme meg videre. Ta enkle steg, og før du vet ordet av det så er ALT så mye bedre :)

 

Det er mitt beste tips for dagen :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen drømmer?

 

Om du virkelig ikke har noe å leve for, hva med å gjøre noe drastisk og "idiotisk". Gå til Kina og se hva som hender på veien? Forsøk å haike rundt jorden eller bli nonne?

Så lenge du ikke har noe å tape er verden fulstendig åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu plata!

Er du sulten?

Har du kroniske smerter?

Er det noen du kan gjøre noe for?

 

Av det jeg leser er du en sutreguri og ikke en som prøver å gjøre noe med livet sitt overhode! Hvem har du hjulpet i dag?

 

Mange av oss her inne (og i livet utenfor) har hatt eller har tøffe vilkår som vi gjennom stor anstrengelse til beste for oss selv og omgivelsene.

 

Selvmord er feigt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI 13:37 Jeg HADDE masse drømmer før jeg møtte samboer. Dersverre forelsket jeg meg i en mann som har gjort seg avhengig av meg og for å være helt ærlig så vil ikke han klare seg uten meg. Han ser ikke annet enn rett foran seg for å si det sånn.

 

Det er samvittigheten som gjør at jeg ike greier å bryte ut av forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn i en ende.

Hvis du har lyst på utdannelse f.eks, så har du krav på å få dekket voksenopplæring hvis du er over 25 år. Da kan du ta seks fag for å få studiekompetanse. Deretter kan du bli det du vil. På veien kommer du helt sikkert til å treffe nye mennesker og få nye venner.

Bryt ut av det dårlige forholdet du er i. Det bryter deg nok ned å ha det sånn.

Betalingsanmerkninger varer ikke til evig tid.

Bestem deg for å oppfylle en drøm du har.

Mestringsfølelse gir deg selvtillit.

Ta tak i problemene du har. Det er ingen andre enn deg selv som kan hjelpe deg.

Du er den eneste som kan skape lykke i ditt liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe. Om du reiser eller tar livet av deg blir han uansett sittende alene igjen. Det tror jeg for såvidt han hadde taklet på et vis. Folk gjør gjerne det. Ikke bruk ham som en unskyldning for ikke å leve ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 13.37!

 

Hva har du å tape ? Kast deg utpå med hele brystkassa og gjør noe med livet ditt.

 

Av og til føles livet rett og slett helt meningsløst, og det skal vi faktisk være glad for, ellers hadde ikke oppturene vært noe spes å glede seg over.

Du er vel ikke "tvangsgiftet" med denne samboeren ? La han ta ansvar for seg selv.

Jobben? Søker du etter annet og gjøre eller har du gitt opp før du har prøvd ? Begynn på skole/kurs i såfall, det er aldri for sent!

Betalingsanmerkninger kan slettes, så det finnes det også løsninger på.

 

Er det sånn at du sliter med depresjon, så ta tak i det og søk hjelp.

Høres kanskje "lettvindt" ut det som remses opp, men det er faktisk bare du som kan leve livet ditt og det blir til hva du gjør ut av det!

 

 

Er det på bånn så går det bare envei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:41 Hva i all verden vet du om hva jeg har opplevd? Hva jeg har gjort for andre? Når ingen bryr seg er det vanskelig å finne noen grunner for å ville leve. Hadde du blitt fortalt min bakgrunn hadde du trodd jeg trollet. Men slik er det, det er ikke meningen at alle skal være vinnere i livet og ha det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamensann... Da er det bare å komme opp med en metode,da.

 

Fra spør til alvor: har du vurdert å søke hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gi deg et kjapt bilde av mitt liv.

 

Flyttet 25 ganger (jeg er 26)

gått på 5 forskjellige skoler

blitt mobba hele skoletida

blitt mishandlet fysisk og psykisk av mamma

blitt seksuellt mishandlet av ste-pappa

blitt frastjålet alle konfirmasjonspengene av min egen mor

har en far som aldri stiller opp

bodde med en psykopat i 5 år

ble mishandlet psykisk og fysisk hver dag i de 5 årene

hadde ikke utdannelse

hadde ikke fast jobb

 

 

Så skjedde det noe, jeg tok tak i mitt eget liv!

 

Nå er jeg gift,

har hus

bil

fantastisk jobb

flotte venner

2 flotte barn

 

Livet mit er fantastisk! Og det kan ditt også bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles sikkert veldig tungt nå, jeg kan skjønne det. Det hjelper kanskje heller ikke at andre kommer med egne historier og tips og råd akkurat nå. Men har du noe som holder deg oppe? Noe som er lyst? Hvilke håp og drømmer har du? Har du snakket med noen om dette?

 

Du sier du ikke vil leve lenger. Er det sånn at du har tenkt å ta livet av deg? Og har du eventuelt forsøkt det før?

 

Dette er vanskelig. Men kan du ringe enten Kirkens SOS eller Mental helses hjelpetelefon? Det kan være godt å snakke med noen, og her kan du være helt anonym om du vil det.

 

Start der, det er ikke lett å ha det slik som du har det nå. Men det finnes håp og lys:)

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALLE mennesker i et samfunn har en verdi og noe de kan bidra med. Hva er dine sterke sider? Jeg er sikker på at du også har noe i deg som du kan bidra med til samfunnet. Du jobber allerede, ja, da er du med på å dra lasset ved at du betaler skatt.

 

Noen er glad i deg, kan du snakke med noen som kan hjelpe deg til f.eks å få noen profesjonelle å snakke med? Du må ikke tro at alle andre er så sterke og flinke, selv de mest ressurssterke og "vellykkede" kan gå på en smell og trenge litt drahjelp. Vi er alle mennesker.

 

Det som er viktig for deg, er at du starter med å tenke at du vil, du tør og du kan. Ta mot til deg og bryt ut av det destruktive forholdet først. Tror det kan være til det positive også for mannen din, du må hjelpe deg selv før du kan hjelpe andre vet du.

 

Finn deg en skole/utdannelse som er overkommelig og som du vet du kan trives med. Sett i gang og undersøk og send søknad. Venner finner man ofte i en skolesituasjon. Husk at det kan holde med en god venn!

 

Barn...ja, det er en velsignelse, men det er ikke slik at et liv uten barn ikke er meningsfylt. Vi som sitter med jobb til ørene med barn, har ikke helt de samme mulighetene som du faktisk har. Bruk livet du har fått, du må faktisk kaste deg ut i det for å kunne fly. Og om du krasjer et par ganger, så er det lærdom i det også.

 

Livet...det er så mange ulike perioder i livet. Noen gode og noen dårlige. Se på hun over som har klart å snu livet sitt. Det er mulig, og det hadde vel vært synd å gi seg før man har prøvd ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få barn og vil nok aldri få det

- Nei vei. På en eller annen måte bør du da komme over det (hjelper det å sitte her inne??). Gå i behandling hvis du har behov for det. Bli støttekontakt, avlastningshjem, gå igang med adopsjon osv. Det er mange muligheter til å gi omsorg for barn selv om du ikke kan få egne.

 

Jeg er stuck i en dead end jobb uten fremtidsutsikter

-Hva er i veien med jobben? Liker du ikke oppgavene, dårlig lønn, dårlige kolleger?? Gjør noe med det da!! Søk andre jobber!

 

Jeg har ingen utdannelse etter ungdomsskolen

- Inge fare - du kan begynne på videregående på kveldstid eller via nettet. Ønsker du å ta et fagbrev? Eller studiekompetanse? Ta kontakt med en rådgiver ved en videregående skole i nærheten av deg og be om råd!

Har nesten ingen venner

-Ønsker du å få nye venner? Meld deg på turer for enslige, treningsgrupper, aktivitetsgrupper. Og ikke minst kan du få venner gjennom utdannelse

Får ikke lån i banken

-Mulighetene for lån avhenger av inntekten din. Får du ikke lån nå, må du gjøre noe med inntekten!

Har tre betalingsanmerkninger

-Ingen fare. De forsvinner etter en viss tid. Ikke verdens undergang.

Tjener mindre enn en på uføretrygd

- Få deg en annen jobb eller en jobb nr. 2. Så lenge du ikke har barn står du jo mye friere til å jobbe kvelder og helger dersom du vil øke inntekten din. Kontakt kommunen, vikarbyråer osv

Har et forhold der vi bare krangler, men kan ikke bryte ut

- Klart du KAN bryte ut hvis du virkelig vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...