Mama88 Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Når begynte deres barn å krabbe/ forflytte seg rundt på gulvet? Mini her på 4 mnd og 1 uke forflytter seg rimelig raskt fra a til b om dagen. Han krabber ikke ordentlig, men drar bena godt under seg og sparker ifra. Han får av og til med seg armene sine, men ikke alltid... Han drar seg også fremover med armene om han er "naken" på lekematta! Er det normalt at de begynner allerede nå?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Syns det høres tidlig ut, ja. Gutten min roterer seg rundt, men er ikke i nærheten av å forflytte seg enda. Er ellers sterk og aktiv. Også 4 mnd.
Flaggermusa Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Min er 5,5 mnd og flytter seg ikke i det hele tatt. Han snur seg på magen og ligger der å kaver, men ikke i nærheten av å komme seg noen plass.
Jenny251210 Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Min er straks 6 mnd, og kommer seg heller ikke av flekken.... Trodde de begynte å krabbe ved 8 mnd alder sånn ca.
Mama88 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2011 Åj, ja jeg mente det var litt tidlig ja! Huff, skal vel bli løping i ett sett her tenker jeg Kan ikke legge han ifra meg på sofaen eller noe lenger, for da ruller han ut med en gang.. Og legger jeg han på ryggen på leketeppet og går på badet f.eks, så kan han plutselig ha forflyttet seg halvannen meter lenger bort på gulvet
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Sånn var lillegutt også når han var 4 mndr Måtte sjekke boken min nå Da han var 4 mnd forflyttet han seg rundt i sirkel, og litt sidelengs. Kunne finne han, som du sier, en halvmeter/meter unna der jeg la han ned! Da han var 4 mnd+3 uker krøyp/ålte han rundt som en gal, han kom seg overalt hvor han ville! Han begynte å krabbe og å sette seg opp i stittestilling når han var ca 5,5 mnd, gikk rundt bord/møbler da han var 6,5 mnd og tok sine første skritt litt før 8 mnd. Men det blei liksom med de skrittene da. Han har ikke gått noe siden, og nå er han 9 mnd i neste uke Han står selv på gulvet da, men setter seg ned ganske fort for det er visst litt skummelt ;-) Virker som gutten din også er litt tidlig ute, du får nok nok å henge fingrene i nå skal du se
*Lissi* Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Er nok ganske tidlig. Vesla her er nettopp fylt 6 mnd. og står i krabbestilling. Dytter seg bakover og ruller over alt:-) Det skjer litt i rykk og napp:-)
Mama88 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2011 Puh, kjenner jeg nesten blir litt sliten bare av å tenke på det Var liksom ikke forberedt på at det skulle skje SÅ fort! Så nå blir det sikring av kanter, kontakter osv! Har hørt det er mange som "stilner" litt etterhvert når de er tidlig ute ja- skal vel komme seg i balanse med de andre da vel Blir spennende videre fremover nå!
de_to og den lille Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Mini på 4 mnd og 1 uke driver også på slik som din og makker seg rundt på gulvet! Begynt å rulle og nå så kan ikke ha han så mye ute av synet lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå