Gå til innhold

Svett baby om natta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er lurest; bytte ut dyna med pledd eller la baby ligge kun i bleie under dyna....? Inatt var han klam og fuktig på ryggen og det endte med at jeg kledde av ham og tok ham under min dyne resten av natta.

Han er 8 uker... Hva hadde dere gjort? Dyna hans er en lett fiberdyne. Dun er ikke noe alternativ mener jeg, har prøvd de på brødrene hans i sin tid (som er varme barn og brukte kun pysj som helt små babyer) og de svetter mer i dynduner, selv lette sommerdun... Dessuten misliker jeg at duna samler seg ett sted inni dyna, i tillegg til at den blir flat om den ikke blir "luftet" daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hatt på en body, evt kortarma, og lagt et helseteppe over ! Eller kjøp en pysj med korte armer og bein, og bruk helseteppe over. Så får du heller vurdere å legge dyna over når du selv legger deg, eller i løpet av natta. Ville ikke lagt en så liten baby i bare bleie iallefall, de er dårlige til å regulere varmen selv, og temperaturen ute og i rommet kan skifte ganske mye i løpet av natta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har på seg kortermet body allerede, eller sånn body med korte bein og korte ermer. Helseteppe er vel evt litt lite? Er jo helt hullete... Tenkte mer på å brette et pledd inni et dynetrekk...???? Og han er gjerne svett når jeg mater ham om natta, så det hjelper vel lite å legge over dyne senere. Æsj, skulle ønske jeg fikk en aha-opplevelse her!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også svett. Tok på langermet body og helseteppe. Etter det var det ikke noe problem med svetting lenger. Passe varm, ikke kald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har jeg en tynn nattpose (kjøpt på Babyshop, de på H&M var det altfor mye for i). Men synes hun ble kald fordi det var for mye lufting øverst (er bare smale bånd over skuldrene). Så klipte litt i en gammel bomullsbody og lagde t-skjorte som jeg har under posen. Nå er hun akkuratt passe:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...