Gå til innhold

Hva synes dere om Otilian?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fint hvis dere kan fortelle hvilken navnesjanger dere liker etter dere har kommentert dette navnet:)

 

F.eks:

 

Nathaniel, Leander, osv...

 

Lars, Morten, Anders, osv..

 

Tord, Trym, Odin, osv..

 

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skeptisk....

 

Jeg liker gamle norske navn. Liker alle de nevte, til og med Nathaniel og de. Ikke så gira på Neander. Otillie/Othillie/Otillia er fint, men denne hjemmesnekra guttevarianten kom litt brått på. Sikkert fint om man bare tygger litt på det og blir vant med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo det er tragisk.Høres ut som det er laget av en 18-åring.

Liker ikke første kategori navn, de andre er greie for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hørt navnet før, så lurte litt på hvordan det ble "mottatt";) hehe.. Er litt usikker på hva jeg synes selv, for jeg liker jo "jentevarianten" Otilie veldig godt. Og så lenge man ikke har både en Otilie og en Otilian bør vel begge navnene bli likt av de samme personene.. Sånn i utgangspunktet.

 

Neander har jeg heller aldri hørt før! Litt usikker på hva jeg synes, men jeg må ofte smake litt på nye navn før jeg liker de;)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middel mot noe? Regner med du synes det ligner på noe annet, men kommer ikke på hva det skulle være:)

 

Liker du Otilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Synes alltid det er stilig å lese når folk drar alder inn i slike "diskusjoner". Det er vel ikke nødvendigvis alderen som gjør at man liker den ene eller andre typen navn?

 

Men jeg skjønner hva du mener altså:) (Selv om jeg synes alder bør holdes utenfor)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke hjemmesnekra navn. Og dette må virkelig være hjemmesnekret!

 

Liker ikke poppis-navn eller norrøne navn (mange som gir norrøne navn til ungene sine uten å vite hva navnene faktisk betyr eller står for), men disse navnene er tross alt vanlige/ordinære navn. heller det enn noe som er hjemmesnekret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig Ringenes Herre for meg.

 

Jeg liker gamle navn, for all del. Foretrekker navn som Brage, Vetle, Vendel, Erik osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spørre deg også da;P hehe.. Liker du Otilie? Og hvilken medisin er det dere tenker på??? Maks nysgjerrig nå;)

 

Selv tenker jeg ikke på hverken steiner, dyr eller trær når jeg hører navn som Stein, Bjørn, Ask, osv.

 

Slike assosiasjoner går ofte vekk når man kjenner en person med det aktuelle navnet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Vendel har jeg aldri hørt før. Jente- eller guttenavn i dine øyne? Så det ble brukt på begge inne på ssb.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,men det var det første jeg tenkte. Min smak har forandret seg endel siden jeg var 18 for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet. Jeg syns navnet rett og slett er litt stygt.

 

Under kategori "sossenavn": Nathaniel, Lenader osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Jeg trodde først at Otilian var en medisin eller noe sånt jeg. :P Likte det ikke så veldig godt. Litt vel spesielt for min smak dessverre. Men det er da godt vi er forskjellige. :)

 

Den første rekka med navn likte jeg. Selv om ikke mine barn skal hete det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i om besteforeldre og foreldregenerasjonen, og spesielt folk her inne, liker navn du liker. Det handler ikke om dem/oss.

 

Det som er verdt å tenke på er at lille Otillian sansynligvis kommer til å gå i klasse med både Olai, Lukas, Matheo, Leander, Iver, Nathaniel, Elias, Trym, Leon, Odin og Emilian. Kanskje også Andreas, Martin og Tobias.

 

Tror du ikke Otillian glir rett inn i gjengen med sitt navn, som av de andre ikke vil bli oppfattet som sært i det hele tatt? Det tror jeg. De har jo tross alt venner og søskenbarn som heter noe lignende, som de barna oppfatter som normalt, men som kanskje blir oppfattet som enda særere her inne. Nei gå for det navnet du liker. Denne generasjonen blir en herlig mix av navn uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinen het er Otrivin, ja, og er nesespray!

 

Jeg liker alle navna du har nevnt, unntatt Nathaniel og Leander.

 

Otilian syns jeg blir jentete. Som Emilian osv. Jeg får en tanke om at mødrene ønsket seg ei lita Emilie, Otilie eller Margrete, og når de får en gutt bare skifter de litt på det og kaller ham Emilian, Otiliän eller Margretian....

 

ALT kan ikke omgjøres til guttenavn, like lite som jentenavn kan dannes av alle guttnavn. Jørgine, Sigvarda og Tomasine er bare grimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Otilie og Otilian syns jeg klinger stygt. Jeg uttaler det med O (ikke Å) og da blir det noe oter-aktig over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel umulig å vite om folk vet hva de norrøne navna betyr, like lite som folk kjenner betydninga av Petter før de kaller ungen det - og det gjelder for øvrig alle navnene som har opphav i bibelen. De fleste vet ikke en gang at Per, Pål og Anne er bibelnavn!

 

Hvis alle hadde visst hva navnenes betydning var, ville i alle fall ikke Leah blitt så populært, for det betyr skjøge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt.. Hvis jeg måtte velge en av de sjangrene du lister opp, blir det Lars, Morten osv. Tror ikke jeg ellers liker noen spesiell sjanger, men ville ikke gått for Gunnar, Kåre, Alf, Åge eller Oddvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...