Gå til innhold

Da er jeg snart i gang igjen. ;) Er det flere som skal i gang over sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krysser fingrene for deg maoi for gode nyheter imorgen - og alle andre også! Hadde litt følelse av samlebåndsprinsipp på Riksen - men, håper det skal funke. Er bare så takknemmelig for at denne muligheten finnes!

Hva er egentlig værst bivirkningsmessig - spray eller sprøytene?

jeg skal på 300 IU puregon. Er det mer bivirkninger av høy dose?

Mannen er klar for hormontrollet sier han... Men kan det være værre en den frustrasjonen for at det ikke funker å bli gravide selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkes vi igjen?
Skrevet

Jeg er i full gang med medisiner. UL på fredag. Uttak og innsetting i neste uke.

Skrevet

yes! da kom mensen!! jeg er i gang!

første sprøytestikk paa torsdag! ul 18 august og innsett uke 34 ;) HURRA! DETTE BLIR DET BABY AV!

Skrevet

Da er jeg også i gang med sprøytene. Startet i går. Har hatt to forferdelige dager, men det er ikke sprøytene sin skyld. Hormontrollet og hodepinen forsurer hverdagen. :( For tiden kler jeg best å være helt alene, så slipper andre å bli smittet. Jeg sender mannen på alt mulig, så får vi begge litt fri. :)

Jeg sover også mye dårligere om natten etter jeg begynte på sprayen. Gjerne derfor jeg er så trøtt. Våkner minst 3 ganger pr natt, og sliter med å sovne igjen. Jaja, nok klaging for nå. 8 dager igjen med spray og sprøyter, så det nærmer seg slutten. Jippi! Dette skal gå bra.

Håper dere har det bra, og lykke til alle sammen.

Skrevet

Lykke til, Snoopy71. Husk at alle deilige bivirkninger KAN dempe seg litt når du begynner med sprøyter. (Her forsvant hormonheksa ved forsøk nr 2, men inviterte ei gråtekone som stedfortreder da jeg begynte med sprøyter.)

Du har min fulle sympati i forhold til bivirkninger - slitsomt!

Kos deg som best du kan!

Lykke til til deg og alle dere andre som er i gang i disse dager. Jeg kommer etter om en ukes tid (er planen:-))

Skrevet

Takk for det, Rugekassa. Har en mye bedre dag i dag. De to siste dagene har rett og slett vært to grine-dager. Klarte ikke å se realistisk på noe, og sullet meg inn i tårer, negativitet og bivirkninger. Nå føler jeg som om jeg har fått kontroll over kroppen min selv igjen. Herlig! For det ligner ikke meg å klage å syte så fælt,men det hjelper å få det ut.

Nå er jeg positiv og virkelig klar for fortsettelsen. ;) Sitter nå på terrassen og nyter solen.

Ja nå er det ikke lenge til du starter også. Gleder meg på din vegne. Du må holde oss oppdatert. ;) Det var kort regime du skulle ha?

Ha en fin sommerkveld videre.

Klem fra en positiv og fornøyd Snoopy. ;)

Skrevet

jippi jeg testet positivt i kveld rugedag 11! Ble så overrasket da det lyste "gravid" fra displayet at den gikk rett i bakken. Hadde 12 egg ved uttak, men bare ett som var bra nok til å sette inn. Var derfor skeptisk til kvaliteten og har derfor ikke hatt den store troen på dette forsøket. Jeg har ikke tatt blodprøve enda, men regner med at cb er ganske sikker?...

Ååååå som jeg håper at vi blir mange som lykkes denne mnd!

Stor klem, jeg krysser alt jeg har for dere alle.

Skrevet

Gratulerer joly74. :) Positiv test på kveldsurin og bare på rugedag 11. Fantastisk rett og slett. Håper vi er flere som følger etter denne mnd`en ja. ;)

Når skal du ta blodprøve?

Skrevet

skal ta blodprøve i morgen, men testet positivt i dag også:)))))))

Nå er det bare 2 dager igjen med sprøyter på deg snoopy71er det ikke? Deilig at det nærmer seg slutten... er noe hærk!...Men så lenge det er for en god sak er det bare å bite tennene sammen og stå løpet ut:)

Fortsatt lykke lykke til alle tapre jenter der ute!!!:)

Skrevet

Så utrolig kjekt å lese joly. Lykke til hos legen i dag.

Ja, i mrg er siste dag med sprøyter. Jippi! ;) Men må nok ta Klexane sprøyten videre. Helt frem til uke 12 om jeg er så heldig å blir gravid. Så krysser fingrene for at det blir mange Klexane sprøyter på meg fremover. ;) (selv om det er den som er verst å ta.) Jeg gjør det med glede, når jeg vet hva premien kan bli. ;)

Ultralyd i mrg, så det blir også spennende.

Lykke til alle dere tøffe jenter! Nå er det vår tur!

Skrevet

Gratulerer med positiv test, joly. Det er en sann lykke når den kommer :)

Her er vi i gang med siste fryseforsøk på batchen fra 1. ferskforsøk. Har ett embryo igjen i fryseren på Riksen, og hadde håpet på forsøk i naturlig syklus. Men i og med at vi er bortreist helgen 26-28 august (når eggløsning normalt ville kommet) ble det best å ta det med Progynova. Håper jeg får litt færre bivirkninger enn sist, og prøver å forberede meg mentalt på at det kanskje ikke overlever opptiningen (vi har hatt griseflaks så langt, 4 av 4 har overlevd), og at jeg må igjennom nytt egguttak.

Lykke til med UL og egguttak og sprøyter og det hele, Snoopy71!

Skrevet

Takk for det Lillie Vanillie. Ul er nå overstått, og alt var bra. Han fant 6 store fine, og slimhinnen var helt topp. Så blir uttak på meg på mandag. Godt å snart bli ruger igjen. :)

Hvordan har det gått med dere, Bøllefrø og Adine? Dere har vel også vært på UL i dag og i går? Flere som er likt i løypen?

Uansett, lykke til hvor dere er i prosessen jenter. Godt vi har hverandre i denne perioden. Hjelper meg mye ihvertfall. :)

Skrevet

Her er også UL overstått. Hun fant ca 13 egg som variert i størrelse fra 13 - 18 mm. Slimhinnen var helt super vist nok :)

Det blir uttak for meg også på mandag.

Blir veldig spennende å bli ruger for første gang !

Jeg skal ta spray to ganger til idag og puregon sprøyte ikveld. Så er det eggløsningssprøyte imorgen kl 21.

Så kjekt at vi er flere som ligger helt likt i løypen.

Blir 2 veldig spennende uke.

Jeg er helt enig med deg Snoopy71 i at det hjelper å ha noen å "snakke" med denne perioden.

Må si jeg gruer meg til egguthentingen, men det går vel greit det også.

Lykke til alle samme !!

Skrevet

Jeg skal også spraye to ganger til i dag, og El-sprøyte kl 21 i morgen. :)

13 egg i bra størrelse er jo topp det. Hos meg fant han 6 stk i str 13- 20. Forrige gang fant han 7, men ved uttak hadde jeg 9, så krysser fingrene for at det kan være noen fler der inne.

Egguthenting er ikke godt nei, men ikke gru deg, det går helt fint og du får smertestillende. Jeg har hatt ganske vonde uttak, men gruer meg mindre nå enn første gang, for nå vet jeg hva jeg går til.

Skal dere sette inn ett eller to egg? Vi har satt inn to de andre gangene, og om befruktningen går fint denne gangen også, så gjør vi nok det igjen. Vi er privat hos Hausken så da kan vi velge ett eller to.

Skrevet

Jeg gruet meg også til å hente ut egg, men med all den champagnen jeg fikk rett i blodet, var det ikke noe stress i det hele tatt (på Riksen). Og supersnille og omtenksomme sykepleiere.

Husker for så vidt at jeg hadde smerter i et par dager etterpå, men da var jeg sykemeldt og kunne ta det veldig rolig :-)

Skrevet

Da er 8 egg tatt ut. Håper på hyggelig telefon i morgen med alle befruktet og bra kvalitet... Lov å håpe ihvertfall. :)

"Champagne" har jeg aldri fått, så jeg kan ikke akkurat si at uttak er behagelig nei. Så denne gang tok vi inn på hotell i Haugesund, og jeg har slappet av i hele dag etter uttak. Det var faktisk utrolig behagelig. Vi blir her til innsett på onsdag, så håper det kan slå positivt ut at kroppen får hvile og slappe av.

Hvordan har det gått med dere andre som har hatt uttak i dag da?

Skrevet

her tikket det inn hele 14 egg :) bare aa smøre seg med taalmodighet til i morgen for aa faa dommen :)

sist vfikk vi ut 6 egg, saa ser jo bedre ut denne gangen :) bare haape de har topp kvalitet!

Skrevet

Så bra da Adine, 14 egg er jo fantastisk.

Krysser fingrene for oss begge. :)

Skrevet

ja :) er positiv for egga, men ikke for forsøket denne gangen... har liksom ikke noe tro paa at det gaar denne gangen...

akkurat som om jeg fikk en realitets sjekk paa forrige forsøk...

har dere hatt det sann før eller.... hva er best... aa vaere positiv, eller negativ... naar gaar rugetiden fortest...

snoopy 8 egg er ikke saa dumt det heller :) da er de nok fine :)

føler alle som jeg sier til at jeg ikke har troen paa forsøket til blir liksom "skuffa" over at jeg ikke er over spent... og gira...

haapet er jo der, men akkurat som jeg har nekta meg selv tilgang til positive forventninger.... jaja... de kommer vel sikkert etterhvert...

hvor hører du til snoopy... hører til riksen jeg... mye venting i dag.. satt 2 timer før vi fikk komme inn... de har kun 6 senger, og vi var 9 par paa uttak... det var kjedelig men...

Skrevet

HURRAAA! Første Puregon dose er tatt etterfulgt av lett åndenød da jeg hadde glemt hvor intenst jeg faktisk hater sprøyter:-) Selv den puslete Puregon pennen var skummel - he he! Kontroll på fredag.

Grattis med uttak, damer! Håper det blir masse supre befruktede egg:-)

Adine; jeg har blitt gravid en gang med ivf. Null symptomer, og jeg var ganske så likegyldig til det hele. Nå hadde det egget bare tegna korttidsleie, så det ble jo bare værende i rundt 14 dager etter test. Om det er best å være positiv eller negativ vet jeg ikke, men fallhøyden er jo ikke så stor om man er litt "negativ." Rugetiden synes jeg aldri går spesielt fort - 14 dager med sirup og superlim under skoa...

Lykke til!

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, Adine. Etter endel nedturer tror jeg det er underbevistheten vår som går i forsvarsposisjon og ikke lar oss glede oss eller forvente for mye. En måte å skåne oss for de største nedturene.

Selv var jeg veldig positiv (og naiv) på første forsøk, og gleden var stor da det ble positiv test. Dette forsøket endte i tidlig SA, så da kom nedturen likevel. Forsøkene etter dette har jeg ikke hatt samme troen, og entusiasmen som den gang. De forsøkene har endt med negativ test. Om det er en sammenheng eller tilfeldighet vil ikke jeg si noe om. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å prøve å være positiv og optimistisk til dette forsøket. Jeg har hatt laparaskopi siden sist, og prøver å si til meg selv at det vil gjøre susen. :)

Oi, 2 timers venting for uttak må være kjiipt. Man er jo oppblåst og alt er ubehagelig synes jeg når man er klar for uttak.

Vi hører til Hausken i Haugesund. Kom til med en gang, og alt gikk knirkefritt. De er helt herlige der. Føler deg spesiell og godt ivaretatt der, men så er det jo privat og koster jo endel.

Er enormt oppblåst i magen nå. Ingen bukser som kan knappes igjen, men det går forhåpenligvis fort over. (Selv om det har gått laaaang tid de andre gangene.)

Lykke til videre! Spennende å høre hvordan det har gått med eggene våre i morgen. Du må oppdatere meg. :)

Klem!

Skrevet

Såååå bra at du er i gang med sprøytene, Rugekassa. Den tiden synes jeg faktisk går fort, selv om det ikke er særlig kjekt å sette de forbaska sprøytene ja.

Lykke til! Har tenkt på deg i det siste. Føler det er din tur også nå. Vi går for GULL denne gangen. :)

Skrevet

Så flott at du og er så godt i gang rugekassa!!

Mine følelser for dette forsøket er nok en forsvarsmekanisme ja... jeg ønsker jo over alt i verden å bli gravid denne gangen...

og ventetiden er alltid vanskelig! Jeg har jo et ferskforsøk som ble negativt, og et avbrutt fryseforsøk bak meg nå, og haugevis av kjente som er blitt gravide i mellomtiden... så kanskje ikke så rart at jeg er i forsvarsposisjon...

Men føles som om hormonheksa er litt på hell nå da :) Og det er jo positivt! Føles litt godt å være litt negativ nå, for da er jeg ikke helt opphengt... men bare vent å se... positiviteten kommer strax krypende på meg.

Grugleder meg til telefonsamtalen i morra...

Skrevet

Fikk beskjed om at 5 av 8 er befruktet. Er litt skuffet, men ikke noe å gjøre med det. Trenger jo bare ett gullegg for å få mirakelet vårt. :)

Blir spennende å høre om delingen går bra til i morgen. Har en litt dårlig følelse denne gangen. Vet ikke hvorfor, men kan være forsvarsmekanismen som setter inn. Skal koble ut litt nå og ikke tenke på det før i morgen.

Lykke til alle sammen. Hørt noe om dine Adine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...