Gå til innhold

Da er jeg snart i gang igjen. ;) Er det flere som skal i gang over sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det august og jeg er klar:-)

Det har til nå ikke dukket opp noe egenprodusert sommermirakel, så da blir det forsøk hos Aleris. Starter vel om rundt 3 uker, og gleder meg til kort regime for første gang:-)

Og generelt sett så gleeeeder jeg meg til å starte opp igjen! Nå må det da bli baby:-)

Lykke til med ruging til Suksessterta - håper du straks har ei miniterte i magen!

Og lykke til med spray til Snoopy71 og *bøllefrø*!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk! Og lykke til til dere og :)

Jeg har faktisk testet positivt i dag, 13 dager etter uttak... Jeg toer ikke aa vaere for optimistisk siden det er saa tidlig, men kommer til aa ringe aa spoerre om jeg kan ta blodproeve i morgen (skal egentlig ikke foer paa fredag). Hjeeelp, litt skummelt ;)

Skrevet

Skal inn for andre insem på IVF-oslo forhåpentligvis rundt midten av aug....først litt pergo :)

Skrevet

Fikk mens i dag og ringte rett til Riksen for å høre om jeg kunne begynne med 1. AIH forsøk, det viste seg å være litt problematisk siden de har sommerstengt ut neste uke også (uke 32), og jeg trenger UL neste fredag. Max uflaks!!

Etter en liten ringerunde viser det seg at det er muligheter for UL på Aleris på fredag. Resultatet kan så sendes med fax til Riksen så kan de vurdere om vi kan få til AIH i staren av uke 33. Kanskje litt mye styr med et slik "lappe-teppe" opplegg, men det er jo kanskje verdt det. For om det vi lykkes på 1.AIH så er det jo helt topp! Må være optimistisk :)

Tvi tvi til oss alle som håper på barn i 2012 :) :)

Skrevet

Takk Rugekassa. Sprayingen går så det suser. Lite bivirkninger denne gangen. :)

Bøllefrø, vi er nesten helt likt i løypen vi. Når skal du begynne på sprøyter? Jeg vet ikke når jeg skal begynne selv. Jeg fikk tilsendt reseptene før klinikken tok ferie og beskjed om å starte å spraye på dag 20 etter mens. Har ikke villet ringe "nød-telefonen" for å få videre plan, så gleder meg til de åpner igjen på mandag. Tror (og håper) på sprøytestart på onsdag, hvis ikke blir det onsdagen etter.

Rugekassa du skal ha kort regime. Hvor langt er det? Du havner omtrendt samtidig med oss du da? Har kun hatt lange jeg, så vet ikke hvordan kort forløper seg.

Lykke til med AIH AinaAina. Jeg hadde gått for "lappe-teppe" opplegget jeg også. Da er du hvertfall i gang. :)

Lykke til til alle sammen. La det bli mange babyer i denne gjengen i 2012. :)

Skrevet

heisann damer..

naa har jeg bestilt sprøyter :) faar mens til uka tenker jeg, og da skal første sprøyte settes... har egentlig liten tro paa dette forsøket, men jeg maa jo prøve!! jeg vil ha mai 2012 baby!!!

hadd nok ogsaa gaatt for lappeteppe ;) hehe...

men kanskje like greit aa vaere pessimist fra starten av... saa faar jeg heller bli positivt overrasket :)

snoopy, jeg har og kort regime... det betyr: sprøyte naar jeg faar mens /evt en dag etter... uttak/innsett etterca 12 dager...

saa her gaar det unna... haaper bare alle egga overlever, og klarer aa befrukte seg bra!!

Skrevet

Jeg hiver meg på her jeg! :-)

Skal igang med mitt første lavstimulerte IVF forsøk på CFC.

Har tatt provera og venter nå bare på blødning.

Har disse skumle inkjeksjonene ( Gonal-f) liggende å vente i kjøleskapet.

Håper veldig på en liten i mai 2012 :-)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Oi, nå er vi mange som er nesten lik i løypen. Blir spennede å følge hverandre fremover. :) Gleder meg masse!

Mange babyer mai 2012 vil vi ha!!! ;)

Skrevet

Jeg starter med spray til onsdag, også skal vi på infomøte på Riksen den 30 august. Oppstart av sprøyter rett etter det vil jeg tro, og uttak i uke 37. Gleder meg villt:)

Skrevet

Hei Snoopy og alle dere andre:-)

Jeg har ikke hatt kort regime før, så vet ikke noe mer enn at det tar sånn ca 14 dager. Men så Adine hadde svart litt lenger oppi her:-) Jeg gleder meg til å slippe spray iallefall, for her dukket hormonheksa kjapt opp ved de 2 siste forsøkene. Både jeg og samboer er glade for at hun ikke dukker opp igjen...

Spennende blir det iallefall - jeg gleder meg veldig til å ha forsøk igjen, og må både håpe og tro at det skal gå bra denne gangen!

Fortsatt lykke til alle sammen - jeg følger snart etter!

Skrevet

Skal på riksen i morgen å sette inn egg. Fikk svar i dag, 4 av 5 egg var befruktet. Første forsøk. Gjett om jeg er spendt.

Skrevet

Ha ha ha, Hormonheksa var et utrolig bra dekkende ord, Rugekassa. Jeg fikk sjokk da jeg møtte henne på vårt første forsøk, så jeg gjør alt jeg kan for at hun ikke skal få ta over kroppen min for fullt denne gangen. Jeg er konstant sur, gretten, irritert og med hetetokter, men sier høyt til meg selv at jeg har det bra, og prøver å ikke la det gå ut over andre. Men det er jammen meg ikke lett. :(

Min mann er bortreist i helgen, og på en måte er jeg glad for det. Da kan jeg sitte her og være sur for meg selv, og slippe å ta meg sammen hele tiden. :)

Er ihvertfall fornøyd med at hodepinen fra forsøk en og to har uteblitt denne gangen. Så sier til meg selv at jeg ikke har bivirkninger. (Prøver som sagt å overse hormonheksa, men hun er absolutt på plass.)

Klem fra hormonheksa!! :)

Skrevet

Lykke til i morgen Kat32. 4 av 5 egg er bra det. Lykke til med rugingen.

Skrevet

He he, Snoopy:-) Hvis mannen din klager over at du er sur, så kan du frese til han at han får jo iallefall litt pause fra deg! Du er sammen med deg HELE TIDEN! Det smalt fra meg etter å ha sittet en kveld og klora meg fast i stolen for ikke å eksplodere. Null lunte, fyra rett på krutt!

Føler med deg - det er vondt å være så irritert over alt og ingenting uten å kunne styre det så mye selv. Håper hormonheksa forsvinner snart!

Lykke til Kat32! Håper du får gode nyheter om 13 dager!!!

Skrevet

Hiver meg på her jeg også! ICSI søskenforsøk i midten av august! Lykke til alle sammen! Måtte vi alle "vagge" oss inn i mai måned med flott kul på magen! <3

Skrevet

gøy at vi kan holde følge her inne! Jeg satt inn egg nå på torsdag, har hatt fryktelig vondt etter egguttak (ikke så ille samme dagen faktisk). Har faktisk bare ligget siden onsdag... Har tatt ut egg 4 ganger før uten at jeg har hatt ubehag etterpå.

Jeg fikk dessverre ingen på frys, men satt inn ett pent egg som jeg håper klorer seg fast slik at vi alle sammen kan vagge i mai sammen:)

stor klem til dere alle:)

Skrevet

Ja Snoopy vi er ganske likt i løypen. Du startet med spray en dag etter meg. I brevet fra Haugesund står det at jeg skal starte med sprøyter 11 august, men jeg kommer til å ringe de på mandag når de åpner igjen for å dobbelsjekke.

Jeg er på spraydag 12 idag og har så vidt begynnt å spotte litt så jeg regner med at mensen er rett rundt hjørne. Har forsått det så at det ikke er helt uvanlig at mensen blir en del forsinket på spray.

Huff ja jeg kan skrive under på at hormonheksen er slitsom å leve med både for meg og min kjære. Jeg eksploderer og føler at blodet koker for ingenting.

Lykke til alle sammen ;) Krysser fingrene for at vi alle får mai baby !!!

Skrevet

Det står ingenting om oppstartdato i mitt brev, men det er fordi jeg fikk det før de gikk på ferie og vi viste dermed ikke når jeg fikk mensen. Fikk dermed kun beskjed om å begynne med spray på dag 20 etter mens. Håper og krysser alt jeg har for at jeg kan begynne å stikke på onsdag jeg også. Hvilken klinikk hører dere til? Vi hører til Hausken.

Det var ingen forsinkelse av mens her. Er akkurat ferdig med den faktisk. Etter vi startet med prøverør og alle de medisiner det innebærer er syklusen min kortet ned fra 28 til 25 dager. Skjønner ikke det, men sånn er det.

Det var som rugekassa skrev, at det verste er faktisk å leve med hormonheksa selv. Jeg hater å være en jeg egentlig ikke er. Så da blir jeg sur på meg selv for at jeg er så sur og har så kort lunte. (Skikkelig gøy for meg selv og andre å være rundt meg for tiden...) :) Men vi vet det går over, så det er bare å prøve å smile. :):):):)

Lykke til som ruger Joly74. Håper du blir raskt bedre. Håper du kommer med positiv oppdatering om noen uker.

Og ja, jeg er OG klar for at vi alle skal vagge rundt i mai 2012.

Skrevet

venter paa tanta jeg naa.. haaper ho blir borte i 9 mnd.. saa jeg slipper forsøk... hehe... men tror ho er paa vei.. og da blir det intensivt med sprøyter...

sitter her og ler av innleggene om hormonheksa... jeg fikk ikk møte henne før 1 mnd etter forsøk jeg... hehe... tok litt tid før kroppen reagerte paa hormonene skjønner jeg,..

lykke til allesammen

Skrevet

Jeg skal og igang i august,begynner på medisiner om bare noen dager. Dette blir vårt siste ferskforsøk,så tvi tvi!!!! Jeg skulle hatt frys i naturlig sykus i juni,men eggene overlevde ikke opptiningen dessverre,men nå er det ny runde,med nye muligheter:-) måtte vi alle få kul på magen om noen mnd. Masse lykke til til alle:-)

Skrevet

Jeg vil gjerne joine dere :)

Jeg starter spray på torsdag. Uttak planlagt i uke 37 og så ICSI

Veldig spent - og litt redd. Særlig for hormontrollet...

Dette er første runde for oss. Har et hjemmelaget mirakel hjemme.

Lykke til allesammen

Skrevet

Vi hører til på Haugesund Fertillitetsklinikk.

Snakke med de idag og jeg skal begynne på sprøyter allerede imorgen og så blir det ul 19 august. Jeg skal ta 150 med Puregon og spray fram til ul, var jeg ikke et ille nok hormontroll fra før blir jeg det iallefall nå ;(

Min syklus ble lengre, normalte er den 25 -26 dager, men denne gangen var den 30 dager ! Jeg har også de mest intense mensen smerter jeg noen gang har opplevd, men ifølge sykepleieren jeg snakket med idag var det ikke unormalt.

Da er det bare å komme seg til apoteket å hente alle medisinene jeg har bestilt.

Lykke til alle sammen ;)

Skrevet

Da starter du med sprøyter en dag før meg, Bøllefrø. Jeg får heldigvis starte på onsdag. Jippi! :) Hadde jeg begynt på sprayen en dag senere måtte jeg ventet til neste onsdag. Må ha sprayet 14 dager før jeg kunne begynne å stikke.

Jeg har annen dose enn deg. Tidligere har jeg hatt 250 puregon, spray pluss Klexane. Den siste er blodfortynnende sprøyte som jeg må ta pga at jeg har endometriose

Denne gangen skal jeg ta 200 Puregon, 75 Menopur, Klexane, spray og noen tabeletter som heter Prednisolon (eller noe sånt.) Blir 3 sprøyter hver dag det....

Men det er kun i 10 dager, og håper de får ut mange gode egg så dette er siste gang. Har fått ut mange egg hver gang (12 og 9) men bare totalt 4 på frys uten de som ble satt inn. Så satser på at det blir bedre kvalitet denne gangen siden de har endret medisineringen. Jeg begynner jo å bli "godt voksen" (annet ord for gammel) :) så det er nok derfor jeg får så høy dose.

Lykke til med stikkingen i morgen bøllefrø. Blir nok godt å komme igang. Jeg gleder meg ihvertall selv. Hver dag med stikking, er en dag nærmere avslutning. :)

Lizzieliz: Så lenge du er forbedt på hormonheksen, så går det lettere synes jeg. Da kan jeg le av henne i mellom utbruddene. Viktig at partneren din også vet om det. Lettere for begge parter å skjønne de tiltider irrasjonelle reaksjonene... :)

Lykke til alle sammen!!!!

Skrevet

Heia. Da er ferien over og om ei uke skal jeg i gang med vårt andre ferskforsøket ved St.Olavs. Det vil si skal starte på synarella den 15.august. Og skal gå på den fram til den 30.september. Lengre denne gangen på grunn av endoen. Det skal vist være bedre for dei med endometriose å ha lang sprayperiode. Så blir det Gonal-f og noe til. Hun dama sa et navn på tablettene men det har jeg glemt. Skal jo sikkert få brev fra dem snart. Der må jo det stå. Håper at jeg har blitt godkjent for prednisolon som dei nekta å gi meg de to siste gangene. Så er vel UL den 30.09 og uttak den første uken i oktober sikkert. Noen som ligger likt med meg i løpet?

Må bare fortelle dokke hvordan det gikk med medisin pakken som ble sendt i posten den 04.08. Jeg ventet og ventet men fikk jo ikke noe lapp i posten om medisin som har kommet. Så ringte i dag sykehusapoteket i trondheim og da fant vi ut at pakken hadde stått på postkontoret her siden den 05.08!!! Lite vits å kragnle med dem i posten tenkte jeg...hjelper jo ikke nå mere. Hun fra apoteket sa at jeg trenger ikke å putte gonal i kjøleskapet nå siden dei har stått ute lenge alerede. Og at dei må være like gode i 3 mån. Men uansett, jeg betaler 10000 NOK for medisin som skal i kjøleskapet og så står dei i hylla!!! uffff...lettere irritert må jeg si... nå har jeg fått det ut :D Få håpe at gonal-f skal virke like godt.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Kaster meg inn i denne tråden jeg også:) 5 forsøk på oss nå etter en pause på 8 mnd. Godt og være igang igjen, og oppløftende og lese om alle det går bra med:) Det er motivasjon det:) Hadde 4 forsøk i det offentlige og har nå gått over til privat. Syns det var som natt og dag. På første konsultasjon ble mistanken om endometriose tatt opp av lege, dette har aldrig blitt nevnt tidligere. Har hatt mistanke selv pga symptomer, men tenkte at så lenge legen ikke nevnte dette med et ord at det ikke var et alternativ... Det har ivertfall blitt tatt hensyn til i denne omgang med et helt nytt medisineringsprogram. Har tatt klexane og prednisolon i tilegg til gonal- f og luveris.. Hadde eggutak i dag, fikk ut 8 egg, så nå krysser vi fingrene på befruktning og innsett på onsdag. Har mer troen denne gang. Men det er kansje farlig og si...:) Lykke til alle sammen, ønsker at lykken smiler til dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...