Gå til innhold

Da er jeg snart i gang igjen. ;) Er det flere som skal i gang over sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overlykkelig i dag!! ;)

Jeg hadde siste fryseforsøk i april, og i samråd med klinikken ble vi enig om å gjennomføre lapraskopi før neste forsøk. Fikk beskjed i slutten av april at det ikke var ledig lap før i slutten av august. Etter å ha ringt sykehuset hver uke siden mai, så fikk jeg i dag beskjed om at jeg fikk en avbestilt time om 2 uker. ;) Er overlykkelig, og dette viser at det hjelper å mase... ;) Godt å få operasjonen overstått før ferien, så er vi klar når klinikken åpner igjen i august.

Andre som skal i gang over sommeren?

Mange klemmer til dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg:-)

Blir kort regime med start i midten av august sånn ca - gleder meg!

Koselig hvis vi får følge!

Lykke til med lap:-)

Skrevet

kot regime ferskforsøk nr 2 her hos meg :) Innsett i midten av august !!! og BABY I MAI 2012!!!

Skrevet

Takk for det Rugekassa. Kjenner jeg både gruer og gleder meg til lap, men det skal bli godt å få sjekket ut om dette er grunnen til infertilitet og eventuelt øke sjansene for å bli gravid. :) Blir jo dessverre ikke yngre etterhvert som tiden går heller... :(

Adine, jeg er med på at vi alle 3 får baby i mai 2012 ja!!!! :)

Gleder meg til å følge dere begge!!

Skrevet

Lap går fint! Det er noen som blir gravide av seg selv etter lap;-)

Lad batteriene begge to, så ruges vi utpå høsten! Hvis ikke det skjer noen sommermirakler da:-)

Skrevet

tittei:) Jeg melder meg med i klubben "barn i mai" sammen med dere!!!!:):):) Har hatt 1 neg ferskforsøk og 1 neg frys så langt i år, men er super-motivert til spraystart 2.juli og innsett i august:) Nå skal det gå!!!!!!!

En strålende søndag kveld til alle dere:)

klemklem:)

Skrevet

Hei :-) !

Vi skal i gang igjen til høsten. Det ligger et embryo på frys og det ville vært fantastisk om det overlever opptiningen :-)

Ha en strålende vakker sommer :-)

Skrevet

Jeg skal også i gang igjen i august. Har hatt to ferskforsøk i vår (første med ett egg innsatt andre med to egg). Dessverre ikke lyktes hittil, skal bli fint å få pause fra dette i sommer ferien. Har dere mange forsøk bak dere?

Skrevet

Skal også igang i august!

Spraystart 1.juli med innsett i august! (ekstra lang spray pga ferien..) MEN det går så bra, har ikke hatt store ubehag av sprayen tidligere.

Spennende å følge flere!!

Skrevet

skal igang med det 2 forsøket i midten av aug. mista for bare noen uker siden i uke 5, etter fryseforsøk. men skal selvfølgelig prøve selv nå i ferien, noen som har hatt gode erfaringer med å bli gravid selv etter SA?

Skrevet

Så leit med SA tingeling, men bra du er klar for ny runde.

Nå er vi ganske mange som skal i gang over sommeren. Kjekt å ha noen å følge. Satser på at vi vil vagge rundt med store mager ut på vinteren alle sammen. :)

Nyt sommeren og slapp av, så er kroppen klar for ny runde igjen. Lykke til alle sammen. :)

Skrevet

Jeg som deg skal ha lapraskopi for å få fjernet pcos, som er overbevist om forsurer miljøet. I tillegg har jeg noen sammenvoksninger, som jeg ikke vet kommer av endometrise. Skal bli godt å få gjort noe med det.

Hvilken klinikk hører du til?? Jeg er på st. olavs og skal ringe inn for det i morgen. Veldig spent på ventetid...

Så da er jeg i gang så fort det er overstått....spennende.. og jeg har troa på at dette skal være løsningen.

Skrevet

Etter et tøft år med ivf : et fersk - neg, frys - avbrutt,- frys- neg ,- frys - SA og frys neg!! Litt av et år !!! men jeg står oppreist, og klar for 2012 baby!!!! Langt regime for meg denne gangen. Hadde kort sist... men Porsgrunn har visst gått bort fra kort regime:(

Men ligger litt etter dere,.. spraystart i slutten av juli/ beg august. Uttak innsett blir i uke 36!! Håper dette går smertefritt. Gruer meg litt til dette lange regime kjenner jeg. Men håper det går bra!!!

PS jenter: Vi skal ha stor mage på julaften i år ;);) Det er hvert fall dealen til adine og meg<3

Skrevet

Jeg hører til Klinikk Hausken, men bor i Bergen så Laparoskopi skal gjøres på Betanien her i Bergen. Det var egentlig 17 uker ventetid på lap der, men jeg har ringt dem en gang i uken (og vært veldig vennlig og hyggelig) og har stått på en venteliste om noen skulle avbestille. Og det skjedde, så det hjelper å ringe å mase på en vennlig måte... :)

Lap er neste onsdag. :) Håper de finner noe som er lett å gjøre noe med, og som du sier, fjerner det som forsurer miljøet.

Jeg skal ringe klinikken dagen etter lap. Oppstart og regime kommer litt an på hva de finner på lap. Jeg håper jo at jeg starte på medisiner med en gang ettepå. Vil bare komme i gang igjen.

Hva sa de ang ventetid på St. Olavs da? Håper du kommer raskt til du også.

Jeg har også troen på at dette skal være løsningen. :)

Skrevet

OG DET ER EN BRA DEAL!! SOM SKAL SKJE!! oH YEAH!

Skrevet

Hei Jenter:)

Jeg skal igang med Synarela i midten av august.

Det er mitt første forsøk, så er veldig spent.

Noen gode råd dere som allerede er inne i gamet har?

Hvordan er det med bivirkninger? vet dere hvordan det er med alkohol og spray?

Noen av dere andre som hører til Haukeland?

:)

Skrevet

Takk for godt tips:-)

Min tålmodighet har blitt satt nok en gang prøve de siste dagene ifht. venting og riktig informasjon.

Kontaktet St.Olavs og fortalte at jeg skulle ha lap for å brenne bort med laser pcos cyster. Overlegen hos dem har tidligere sagt at dette skal utføres ved St. Olavs pga ekspertisen. Det ble formidlet til en påståelig sykelpleier som sa at slik har det aldri vært. Den skulle gjennomførespå det sykehus jeg soknet til. Ok!

Jeg kontaktet selvsagt mitt sykehus som visstnok hadde kortets ventetid i Norge på bare 2 uker... Jippi! Kontra var at de skulle ha ferie i juli og august, men hvis de kunne få henvisningen fort kunne vi få til noe neste uke. Hurra!

Så jeg kontaktet St. Olavs i dag for å følge opp en rask henvisning. Totalt satt jeg i tlf. kø i dag i 1,5 t, for å få tak i en som kunne hjelpe meg. Vente, vente! Hyggelig dame jeg traff på, som skulle snakke med lege og fikse. Supert! Ringte opp en time senere og kunne fortelle at nå hadde hun pratet med overlegen, og at jeg skulle opereres ved st.olavs pga at dette ikke var en vanlig lap.Hallo! Det var jeg det jeg formidlet til sykelpleieren...For å si det slik dette er ikke første gang jeg prøver å formidle noe til en sykepleier der,som ikke hører etter og tar meg på alvor.

Så da var håpet om en rask håndtering blitt en eviglang prosess. Venteriden er nemlig på 3-4 mnd. og tikk takk min biologiske klokke raser i vei.

Jeg er egentlig ikke overrakset over behandlingen jeg fikk, for dette er som sagt ikke første gang....

Så nå får jeg bare følge opp og sette meg på vent!

Dette ble et langt og engasjert innlegg...og ja jeg ble retten og sletten forbanna i dag.

Takk Gud for at jeg ikke er alvorlig syk og skal slåss mot besevissere i systemet.

Men jeg har fortsatt troa på at dette er det riktige å gjøre, og jeg er glad for at det skal gjøres av ekspertene...visstnok :-)

Skrevet

Jeg hiver meg på denne gjengen jeg.

Blir med på dealen om stor mage på julaften og utover til mai!

Skal til AIH i august. Det kalles vel kort regime det vi skal tror jeg...

Pergotime, menpur og ovitrelle...Så får vi se da! Nei, vi skal ikke si; så får vi se da! Vi skal si; ja da blir det mai-baby da!

Herlig. Satser påat Tr oppfører seg normalt og da skal vi nok til AIH i slutten av august

Første forsøket vårt noen gang. Gleder meg.

Skrevet

Dytter....

Det virker som de fleste her inne skal til ivf. Er det ikke fullt så vanlig å prøve aih først? Vi har fått beskjed om å prøve det 2 ganger først....men så er det jo heller ikke påvist noen feil med meg eller mannen min.

Hører til riksen jeg....

Skrevet

Vet ikke hvorfor noen bør prøve Aih mens noen går rett på Ivf. Så lenge alt er fint både med deg og mannen, så regner vel legen med det er god sjanse med Aih. Krysser fingrene for det.

Nå ligger jeg utslått på sofaen. Hadde laparaskopi i går. Veldig glad det er over. Han fant litt endo, 2 cyster og tykktarm var sammenvokst i vev etter fjerning av blindtarmen som jeg tok for mange år siden. Den siste delen ble det mest omfattende, og ble en operasjon ut av. Men her sitter jeg, lykkelig over at det er unnagjort, og nå øker gjerne sjansene for graviditet. (Håper, håper.) Venter på tlf fra Hausken om når vi kan sette i gang igjen.

Fortsatt god sommer til alle dere ventere. Nå er vi snart i gang igjen. :)

Skrevet

Vi var også på Rikshospitalet, og hadde aih før ivf. Vi måtte ha 3 aih før vi gikk videre med ivf (det ble 4, for vi hadde et i naturlig syklus også). Ikke noe galt med oss heller - uforklarlig barnløse. Tror Riksen gjerne prøver aih først der det ikke er noen årsak til barnløsheten.

Kort regime er i forbindelse med ivf. Det kalles det når man ikke nedreguleres med nesespray først, men starter rett på hormonsprøyter.

Lykke til - nyt sommeren:-)

Skrevet

Vi har visst skrevet innlegg samtidig, Snoopy.

Godt lap er overstått:-) Slapp av og samle krefter til august!

Skrevet

Hi hi, det har vi Rugekassa. :)

Takk for det, slapper av og lader batteriene jeg nå. :)

God sommer! Her har solen titter frem også idag, så alt er bare herlig. ;)

Skrevet

takk for noen svar dere.

Bod bedring etter lap... Gjorde lap 1 mai. Stingene falt av for 1 uke siden. Tok lang tid, men ble fort bra etter selve lapen da. Lykke til!

Skrevet

IVF runde nummer to, med oppstart på spray i slutten av juli, deretter Menopur sprøyter. Forsøkte Puregon i mai, men kun et egg som ikke ble riktig befruktet. Håper det funker bedre denne gangen!!

Lykke til alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...