Gå til innhold

Vondt nederst i magen og ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Noen som har opplevd å ha vondt nederst i magen (under fosteret på en måte)? I tillegg sliter jeg veldig med å sove og finne meg noen gode sovestillinger om dagen så er konstant trøtt.

Har også endel vonde kynnere (blir kvalm når jeg får dem), samtidig som jeg har vondt i ryggen, men det er ingenting regelmessig.

Skulle egentlig vært på fødselsamtale i dag, men jordmor var syk så må finne en ny time senere. Tenkte å spørre der hva dette kunne være.

Kjenner gutten min mye så er ikke bekymret for han, men liker ikke at jeg skal ha konstant vondt. Er ikke helt som mensmurringer heller.

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at du spør for jeg har hatt samme smertene som du beskriver i 2 døgn nå. Er heldigvis bedre idag. Jeg er 38+6.

Smertene har vart i ca 2 døgn nederst i magen over skambenet, men langs hele underlivet. Forsterket av kynnere og nesten all bevegelse, men fraværende i ro. Blir jo skremt av alt og har tenkt alt fra bekkenløsning til morkakeløsning (selv om det så og si i alle tilfeller fører med seg blødning).

Hodet til babyen hadde ikke festet seg helt for 3 dager siden så tenkte kanskje at det er det han driver med. Mye bevegelse i magen og flere av de er relativt ubehagelige. Kjente det også kraftig nederst i magen. Som sagt så har det blitt bedre for min del så satser på at det et over nå.

Håper det ordnet seg for deg også :o)

Skrevet

har hatt det likt som du beskriver i noen uker selv, så jeg ringte inn til føden for å spørre, og de sa dette var opptrening/modning. Ingenting å bekymre seg over, men du kan jo ta en telefon til føden hvis du er veldig bekymret.

Lykketil <3

Gjest fanten
Skrevet

Jeg har også hatt slike smerter. De foran, som er ved skambeinet var så vonde i går at jeg ble skikkelig stressa. I tillegg strammer det seg foran i magen og bak i ryggen... Jeg er bare uke 35 + 3.. Så, sa de på føden at det er modning? Jeg lurer virkelig på om jeg skal ha det slik i flere uker til.. I går trodde jeg nesten at jeg hadde begynt å få skikkelig rier. Har hatt maserier et par uker, men disse to dagene, da særlig i går med disse smertene nederst foran, har jeg ikke hatt før. Lurte også på om det hadde noe med bekkenet å gjøre, har bekkenløsning, at hodet fester seg og at det gjør ekstra vondt pga at jeg allerede har vondt i bekkenleddet foran der..

Skrevet

Kjenner også igjen meg her, men høres jo ut som om det er så her det skal være... husker ikke at det var så vondt sist bare, men, men, da virker vel fortrengningsmekanismen min om ikke annet;)

HI: Jeg hadde også fødselssamtale hos jordmor idag - som blev avlyst - fordi jordmor var syk... Skulle du til Riksen muligens..? :)

Håper det ikke er noe allvorlig/uvanlig med noen av oss da. Det er vel sikkert som det skal være, med modning, kynnere, at det vokser og strekker seg mm. Godt å høre at det er fler som har det likt... Ikke for at man vil at andre skal ha vondt altså, men føles mer normalt da.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)

Godt å høre vi er flere- da er det nok mer vanlig enn uvanlig :P

*Anna75*: Ja, stemmer. Skulle vært på riksen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...