Gå til innhold

Planlagt KS i jula?

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Dårlig timing har gjort at jeg har termin i slutten av januar. Pga komplikasjoner vil babyen tas med KS mellom uke 35 og 37. Og det vil si at KS blir ca mellom 19 des og 2 januar. Vet noen her om hvorvidt de legger opp til planlagt KS i romjula (UNN)?

Det ideelle, om jeg ikke går i fødsel før og får hasteKS er jo om det går lengst mulig. Samtidig tviler jeg for at jeg får gå over nyttar (legen min argumenterte sterkt for å ta barnet allerede i uke 35). Og des tidligere det blir KS des lengre må vi jo ligge på sykehus.

Håååper virkelig at jeg får termin skjøvet over til februar (pr dags dato er den 25 januar). Krysse-krysse, så får jeg kanskje vente helt til januar før jeg får KS :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143330176-planlagt-ks-i-jula/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de tar planlagt KS i romjula, det er ikke noe problem. Men skjønner godt at du ønsker å drøye til januar da. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at barnet må forløses såpass tidlig, og at dere vet det allerede nå? Har du tidligere hatt svangerskapsforgiftning eller noe slikt? Trenger ikke svare hvis du ikke ønsker altså, er bare nyskjerrig :)

Åhh =) Ja om de tar planlagt i romjula er jeg happy. Har bare liten lyst til å ligge heeeele jula på sykhus. Halve går fint ;)

Jeg har en slags blodplateuforlikelighet med barnet som gjør at barnets blodplater brytes ned gjennom svangerskapet. Derfor er det svært viktig at jeg ikke går i fødsel slik at barnet presses ned i fødselskanalen for det vil utløse store blødninger i hjerne, lever, milt og nyrer.

Kort fortalt, det er egentli ganske innviklet. Men barna blir helt friske og får ingen mèn så lenge jeg blir fulgt opp i svangerskapet, og følger forebyggende tiltak som bla KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...