*Melody* Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Hei kjære erfarne og uerfarne ) Jeg er 38+6 og førstegangs og de siste ukene har jeg opplevd at kynnerne har blitt vesentlig mye kraftigere. Da snakker vi vondt selv om alle skal ha det til at kynnere ikke er vonde (hva vet vel jeg, hehe). I hvertfall... de kommer ikke regelmessig eller voldsomt hyppig, men har vel 2-10 vonde ila én dag (teller ikke med de vanlige småkynnerne). Jeg sliter ofte med en sånn vond kynner hver morgen når jeg må tisse. Magen blir STEINhard og gjerne firkantet (rar i formen) og vond. I motsetning til før så holder kynneren på i mange minutter, alt mellom 1-4min ca. Før varte de max 30sek (småkynnerne er kortvarige, men de merker jeg ikke såfremt jeg ikke tilfeldigvis tar meg på magen når de er der). Jeg lurer egentlig på om det er flere som opplever det samme. Under disse kynnerne får jeg også spes vondt nederst i magen og det presser ekstra på blæra. Må jeg tisse under en sånn kynner så er det ikke noe kraftig stråle akkurat, bare sånn smådrypping frem til den har sluppet taket og jeg klarer å tisse resten normalt (jeg har kontroll og klarer å stoppe strålen hvis jeg vil, så dette er ikke fostervann). Når vet jeg hva som er kynnere og maserier? Og jeg har spurt flere venninner om hvordan riene kjennes ut, men de klarer ikke huske 100% Blir magen hard ved rier som ved kynnere? Men rier skal jo uansett ikke vare mer enn mellom 10 sek og max 1,5min har jeg hørt. ?? Ellers har det skjedd lite her.. Hadde litt blankt slim for 1 uke siden ca, men ikkeno annet. Er veldig spent og litt smånervøs for fødselen. Hodet hadde ikke festet seg helt da jeg var til kontroll 38+3 og dersom legen ikke klarte å kjenne det ordentlig neste kontroll så skulle jeg visst få en ul. Beklager hvis dette ble veldig langt altså... )
Bebis Nr. 3 :-) Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Hei du, Jeg har også hatt det slik. Er 36+1 i dag. Mine har i tillegg til å være vonde også vært regelmessige. Har mange dager hatt kynnere hvert 3. minutt i opptil 14 dager. Slitsomt når det står på. Kommer bestandig slik etter sex. Var på sykehuset for noen dager siden. Livmorhalsen var myk men lukket så må vel vente en stund til selv om de tror jeg kommer til å få før tiden. Virker som masrier, eller falske rier som legen kaller det. Hodet er ikke festet her heller, men er tredjegangs fødende så regner egentlig ikke med at det fester seg før fødselen. Han ligger godt og langt ned, så i prinsippet kan det vel skje noe når som helst. Fikk lungemodning pga regelmessige kynnere tidlig i svangerskapet så er ikke så stressa på om han bestemmer seg for å komme nå. For å være helt ærlig, håper jeg faktisk han gjør det :-) Tror slimproppen har gått også. Slimet myyyye i en ukes tid, og to ganger kom det klumper på størrelse med en drue, så regner med den er helt borte nå iom at det ikke kommer mer :-) Lykke til :-)
Litle Peanut Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er 36 uker i dag,og har hatt det slik du har det de siste 2-3 ukene. Har lurt på om det er normalt eller ei, siden jeg også er førstegangs, men når jeg leser at andre har det helt likt, så kan jeg slappe mer av Jeg står opp og tisser ca. 3-4 ganger om natten og hver gang er det slik du sier, magen er steinhard, formen er firkantet og det gjør vondt å tisse, og i det hele tatt bevege seg. Og kynnere er veldig vonde og varer myyeee lengre enn før, og kommer oftere enn før. Åja, det bare "drypper" når jeg skal tisse under disse kynnere, og jeg tror jeg er ferdig, står opp, også føler jeg det presser igjen, så prøver jeg å tisse ut mer. Føler jeg må tisse hele tiden. Nå har jeg noen uker igjen, men når alle disse plagene oppstår samtidig så begynner jeg å håpe at ungen snart skal komme ut. Men det skjer når det skjer Lykke til
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er 37+2 i dag, og har ganske mange "vonde" kynnere på kveldene spesielt. I går kveld trodde jeg nesten at de gikk over i rier, da de begynte å rive skikkelig i ryggen, og minnet veldig om de første riene man har. Men heldigvis gikk det over, da mannen min hadde eksamen i dag. He he, hadde passet dårlig med fødsel natten før eksamen. Jeg er 3. gangs, og hadde masse kynnere i forrige svangerskap også (ikke i mitt første). Syns allikevel at kynnerne er sterkere og vondere denne gangen. Kanskje det er et tegn på at fødselen ikke er så langt unna? Har mage herfra til månen. Så tror hvertfall at gutten er stor. Mye større enn jeg har vært ved fødsel med begge døtrene mine. Lykke til til dere andre, og får håpe at dere slipper så mye ubehag den siste tiden
*Melody* Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2011 Hei Litle Peanut ) Så deilig å se at noen er helt like som meg og også førstegangs. Jeg unner deg for all del ikke smerten, men deilig å ha noen med samme erfaring å prate med. Masse lykke til til deg også )
mammantilguttensin Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 Kjenner meg desverre godt igjen i innleggene jeg også. Jeg er førstegangsfødende,36 + 3, og har vært plaget av sterke kynnere i snart 2 måneder! Det skal nesten ingenting til av bevegelse før jeg får kynnere og i de siste ukene får jeg det også selv om jeg ligger å slapper av/ sover. Jeg har snakket mye med jordmor og lege om dette, og jeg har i hvert fall fått den samme beskjeden hver gang: Kynnere påvirker ikke livmorhalsen på noen måte og det er derfor ikke noen sammenheng mellom kynnere og fødsel. Jeg har dessuten flere venninner som har vært mye plaget med kynnere og som har gått langt over tiden. Men rådet er samtidig å ta det med ro, så det blir mye innesitting/ligging. Kjedelig da jeg hadde sett for meg tiden før føsel som ganske annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå