Gå til innhold

Trass hos 1åring?

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 16 måneder som har begynt å trasse veldig mye. Hun blir så sint at hun rister dersom hun ikke får viljen sin. Hun tester hele tiden nå og skal utfordre meg på alt. Hun er også veldig krevende og kjeder seg med en gang det ikke skjer noe, vil helst at jeg skal være med på alt. Siden dette er mitt første barn så vet jeg liksom ikke helt hva som er vanlig. Jeg trodde at de ikke begynte med dette før i toårsalderen? Fint om noen vil dele sine erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143330025-trass-hos-1%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket stor forskjell på datteren min etter at hun fylte ett år! Hun er nå 14mnd, og tester stadig grenser. Hun gråter seg bort hvis hun ikke får viljen sin, skal helst sitte på armen min KONSTANT, løper etter meg hvis jeg går noen meter unna henne, bablekjefter, osv. Hun er generelt mer sutrete enn før..!

Svigermor nevnte forrige gang hun var her at "ettårstrassen" har slått inn. Ikke veit jeg om det er noe som heter det, da dette er mitt første barn, men det kan jo faktisk virke sånn!

Siden jeg ikke har noe mer erfaring enn deg, har jeg vel ingen fasit å gi deg. Jeg tenker at det er ekstra viktig å overholde grensene nå som de tester dem ut for fullt. I tillegg overser jeg mye av sutringen/gråtingen hvis jeg veit at det bare er tull, da gir hun seg som oftest etterhvert. Jeg er overbevist om at datteren min skjønner stort sett alt jeg sier til henne, så jeg pleier å si: "Nå må du gi deg", "Det hjelper ikke å sutre", etc. Hihi - det virker faktisk som om hun skjønner hva jeg mener! :):)

Lykke til! Gruer meg allerede til den virkelige trassen setter inn...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...