Gå til innhold

Rutiner


amm3

Anbefalte innlegg

Jeg har en på to og et halvt år og får tvillinger. Mannen min jobber på nordsjøen, så når de 6 første ukene har gått, skal jeg ta meg av tre unger. Hvordan ser dagen ut for dere med flere barn? Vi må jobbe med å få rutiner på plass tidlig hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, om du er heldig så vil det gå seg til av seg selv. Mine tvillinger bare spiste, bæsjet og sov de første ukene. Dobbeltammet dem, så det kan være veldig lurt at du lærer deg å legge dem til alene mens han er hjemme. Kan anbefale dobbelsenga. Min største var også to og ett halvt da vi fikk tvillinger, og det var ikke noe problem under amming etc. Han sov da dupp midt på dagen enda da de ble født. Du må passe på å hvile masse mens du kan og drikke mye vann.

 

Angående rutiner vil jeg anbefale dem å få sove så lenge de vil når de er så små. Mine sov samtidig, men som regel sovnet den ene litt før den andre eller våknet først. Og da var det veldig deilig med alenetid med dem - syntes iallefall jeg..... :)

Var alene med dem (mye) jeg også. Og hovedproblemet for meg kunne være avlevering av størstemann i bhg.... for de (må) være der før 9.30 og det ble bare stress :)

 

Jeg vil ikke anbefale deg å holde på å vekke osv i så ung alder. Tror personlig at det bare blir tull av det. (mange er ikke enig, så dette er kun min oppfatning) mye bedre å venne den ene på å sove hele natta f.eks istedenfor å vekke på natta for mat f.eks. for det er vell målet??? :)

 

Uansett ønsker deg lykke til. Vi ventet heller litt med mating til begge var våkne enn å vekke f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte forresten vekke den ene og gi mat hver 3. time pga at han la litt dårlig på seg, vekket da kun den ene. :)

Etterhvert som vi kunne slutte med hadde han likevel det mønsteret, men etterhvert hadde de likevel samme mønster.

 

Fast rutine fra 3 og halv mnd:

Våknet 07. mat og stell

Sov 09-12 : mat og stell

Sov 14 --- 17 mat og stell

sovnet 19 - 07 (litt nattmåltider)

 

Av og til 3 dupper på dagen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...