Gjest Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 I natt har jeg kjent på mensmurringer i rygg, ikke veldig vondt men sånn man får når man føler at menstruasjon er på vei. Stod opp kl. 8.30 og da jeg satt på toalettet gikk slimproppen. Det var uten tvil den, en klump av slim med litt blod i (jaja dette tåler dere vel :-p). Kommet litt mer blodtilblandet slim etter dette også. Mensmurringene er der, men veldig svakt. Følte pluttselig at jeg er på vei til å gå i fødsel, men det kan jo fortsatt ta en stund etter hva jeg har skjønt... Skulle egentlig på en tilstelling med jobben i dag formiddag, føler nå mest for å holde meg hjemme i tilfelle noe skulle skje. Hva sier dere? Er forresten 39+5 i dag, har altså termin om bare få dager :-) Er veldig spent nå kjenner jeg!
♥Spirevipp♥ Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Oi så spennende! Høres ut som noe er på gang. Masse lykke til
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Så gøy ) Bli hjemme du og splapp av, samle energi å la kroppen gjøre jobben sin. Du trenger det, å ikke tilstellningen på jobben ) jeg husker oxo den dagen jeg var i gang "uten at jeg visste det" så løy jeg om at jeg ikke kunne komme på st.hans feiring for jeg hadde så mye kynnere.... Sanheten var at jeg følte for å slappe av på sofaen den dagen!
Gjest Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Sant så sant, dersom dette er begynnelsen på fødselen så vil jeg nok angre på at jeg har brukt opp energien på noe som er helt unødvendig. Kuler'n hjemme og satset på at dette nå går veien og ikke bare er noe lureri ;-)
Majka81 Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Viktig at du lytter til kroppen din! Hold deg hjemme hvis du føler for det! Slimproppen min gikk nøyaktig 3 dager før gutten kom ut. Jeg begynte å få mensmurring rundt kl 12 på dag 2(selv om det er over 2 år siden husker jeg det som om det var i går...) og gutten min kom ut kl 09.29 på dag 3. Var førstegangsfødende. Men dette er veldig individuelt. Lykke til!
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 oioioioi!!! Spennende!! Vil bare ønske deg lykke til! Gleder meg villt til det er min tur! Uke 37 nå...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Som hu over her sier, så husker jeg oxo som om det var i går. Er 3 år siden på onsdag, men kroppen gir beskjed om det som er riktig. Her gikk sl.proppen 4 dager før fødsel, og det murra ni noen dager før det starta. Var førstegang og hadde hatt rier kvelden før fødsel, bare jeg trodde det bar kynnere. Di kom hvert 5min i 1.5 time.... men hva visste vel jeg. Hadde hørt at rier skulle du merke uansett, for di var vonde. Å jeg hadde ikke vondt dagen før, bare strammet litt i magen ) Masse lykke til i innspurten, hold oss oppdatert:P
Bebis Nr. 3 :-) Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 Så spennende, ser det er mange timer siden innlegget ble skrevet så regner med du er på føden nå da, heldiggrisen :-)
Gjest Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Hehe, i wish! Her skjer det lite. Noe sterkere kynnere, men ellers er tålmodigheten (eller mangel på sådan) min største plage :-p håper jo at noe vil skje i natt, eller i det minste ila helgen! Leste et par plasser at det normalt går 1-7 dager fra slimproppen går til fødselen er i gang.. Jeje det var denne tålmodigheten da ;-)
Gjest Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Det var visst noe i det allikevel, begynte å få rier den 18. juni kl. 10, disse tok seg opp utover dagen og vi dro til sykehuset kl. 20. Hadde da 2 cm åpning, men denne ble raskt til 3-4 cm mens jeg lå på et undersøkelsesrom og jeg ble derfor innlagt. Full åpning kl. 02.30 og jeg tenkte at dette går da "bra", hadde ingen smertelindring annet enn massasje og varmepute. Fikk så trykketrang, men fikk ikke lov å presse da den lille lå litt vanskelig til. Etter å ha jobbet i mot pressriene i 3 timer fikk jeg endelig lov å presse, og etter en time og 10 minutter og en del styr med spm om hun måtte tas med vakum osv kom den lille prinsessa helt naturlig til verden kl. 06.30 den 19.juni. 2 dager for termin :-) Skal ikke legge skul på at det var grusomt, men når jeg ser ned i vuggen så er alt glemt! Vi koser oss masse hjemme, hun er rolig og trygg og sover mye.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. juni 2011 #12 Skrevet 26. juni 2011 Gratulerer så mye! Høres ut som en lang, men fin fødsel! Håper dere koser dere og at alt går bra med amming og sånt. Håper jeg følger etter snart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå