Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Ser jo gravid ut allerede :o

Er bare 6+5 så er jo ikke mini.

Men nå ble jeg litt bekymret for at det er flere der inne. hehe.

Gikk på dobbel pergo kur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du gikk på pego, har du ikke da "krav" på å få tatt hcg? Vet en venninne av meg fikk målt hcg i begynnelsen etter pergokur. Og da ser man jo om det er dobbelt opp der inne. Samtidig så tror jeg det der avhenger av mye annet, så tidlig er uansett foster(ene) og fostersekk bare noen millimeter, så man merker nok ikke forskjell på 1 eller 6 for den saks skyld, så tidlig.

Jeg er snart 9 uker nå og merker ingen mage. I høst derimot (endte i BO), følte jeg at magen spratt ut allerede i uke 5. Tipper det nok var bare luft og litt endra miljø der nede som gjorde det.

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Takk for svar. Ringte og det var ikke nødvendig med hsg prøve. Det var mer for å bekrefte graviditet.

Hva er BO?

Ja, det er nok bare luft.

Skrevet

BO er bligthed ovum. Det er en underkategori under missed abortion. Ved BO tror kroppen den er gravid og alt virker som det skal, man utvikler fostersekk og morkake og hele greia, men intet foster. Hadde litt spotting, ellers virket alt normalt, men måtte avbryte i uke 8 etter to UL'er som avdekket at det ikke var noe der.

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Huff, alt man skal måtte oppleve...

Skrevet

Vel, det gikk egentlig greit, for med det samme jeg fant ut at det aldri hadde vært noe der, så ble det liksom ingenting å sørge over, om du forstår. Og ved BO finnes det heller ingen sammenheng med feks livsstil eller andre ting som kan påvirke, det bare skjer. Så jeg slapp også tankene om "hva om, hvorfor, tenk hvis". Men jeg merket på termindagen min nå i vår var det litt rart.

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Sant det. Ja det verste må nesten være det å tenke "hva kunne jeg gjort annerledes".. Håper vi alle ender opp med noen søte små babyer om noen mnd <3

Er det ofte BO skjer?

Skrevet

Har det slik om kvelden blir den hard og oppblåst men om morgon er jeg like fin. Virker som magen stopper opp og arbeide. Er 11+2 i dag og no er jeg så oppblåst og hard.

Skrevet

Tror ikke det er vanlig nei. Har sett en og annen her inne som har hatt det, men hadde ikke hørt om det før jeg sto midt i det. DU skal iallfall ikke bekymre deg for det =)

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Jeg er bare en person som bekymrer meg for det meste ;) Føler meg ikke gravid, så ser bare frem til ul om 1 uke! Få bekreftet at det er noe der..

Herlighet! Magen min står kulerund rett ut, og jeg har vanligvis flat mage. Huff!! Slutt på stramme gensre ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...