Gå til innhold

Hva koster det å oppdatere vaksinene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva koster det å oppdater vaksinene som en tok som barn, og er det egentlig nødvendig? Har en venn som er så veldig opptatt av at alle bør revaksinere seg. Tanken er sikkert god, men kan ikke si jeg føler at smittefaren er så veldig stor. Men klart, om det ikke er så kostbart så er det jo fort gjort. Hvordan er det med dere jenter, har dere revaksinert dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gjort det siden vi har små barn, reiser en del og fordi vi hverken vil bli syke eller smitte andre.

 

Kostet en liten tusenlapp pr pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde plutselig ikke rubella immunitet, fent vi ut da jeg ble gravid, så jeg måtte ta trippelvaksinen etter fødselen for at babyen skulle få immunitet gjennom melka frem til han kunne få egen vaksine. Jeg betalte 200kr, og helsesøster satt den på meg. Er det lenge siden du fikk barn? Akkurat denne ville du nok visst om du trengte siden de alltid tester gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok imun mot rubella, men vet ikke med mann min. Bør det sjekkes, eller hvordan blir det gjort? Jeg trodde at en bare tok ny vaksine etter ca 10 år. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster en sprøyte 1000 kroner? Da vi vaksinerte oss mot svineinfluensa, kostet en sprøyte 50 kroner, og da var det mange som klaget. Ikke rart at de fleste ikke revaksinerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...