Gå til innhold

Gutt på 12 mnd som våkner og hylskriker om natten fordi han er SULTEN! (?)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 12 mnd har de siste dagene våknet mellom kl 21 og 24, hylskreket og vært utrøstelig. Etter hvert fant vi ut at han kanskje var sulten. Og det har han vært. Har måttet ta han opp og lage grøt til han, han spiser MASSE.

 

Han får 4 måltider om dagen, og eter greit. Har prøvd å lage heftigere kveldsmat, men han våkner likevel.

 

Han får mat kl: 08, 11, 15 og 18.... Ja, og så får han jo den nattmaten nå da...

 

Noen som har vært borti lignene? Er det en fase? Noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han ikke begynt å spise brødskiver? Det er mer mettende over tid enn grøt så om kveldsmaten er grøt ville jeg heller smurt han ei god grovskive med leverpostei på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han nekter skive - til mors fotvilelse. Prøver gi han hveteboller som opptrening, men får kanskje i han en kvart bolle eller finbrød. Han vil ikke putte det i munnen selv en gang. Bruker kanskje en halvtime på en kvart brødskive/bolle. Han klir og brekker seg, har prøvd med smøreost, prim og leverpostei. Sistnevnte er hat, hehe. Men jeg blander en del havregryn i grøten hans og lager ofte havregrøt til kvelds, noe som skal mette godt. Men hjelper ikke.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tykkere litt mer mettende/annen grøt da ? jeg ville iallefall gitt kveldsmaten senere enn kl 18/evt et ekstra måltid kl 21 el.l

ser jo at han får jevnlig måltid hele dagen, og da blir natten fryktelig lang hvis han skal gå fra 18 om kvelden til neste morgen! ammer du om natten? (hva med mme om natten isteden for å lage grøt?)ikke så beleilig å stå opp om natten å lage grøt.

så jeg ville lagt lagt til et ekstra måltid i 9 tiden tror jeg, isteden for å stå opp å lage mat om natten. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lang tid uten mat. Men han legger seg i 18.30 - tiden, det er liksom grøt- bading- natta. (Han er helt FERDIG kl 18.30, hehe) I kveld laga jeg havregrynsgrøt med smør og kanel til han så får se om det gjør susen. Det KAN være at vi har gått over til den Müsli- grøten og den ikke metter nok selv med ekstra havgregryn. Har brukt å gi han mme på kvelden, men når han våkner nå er han så sinna han bare dytter det bort. Men jeg kan prøve gi han før han våkner. Håper egentlig på å slippe stå opp å gi han mat om klokka er 21 eller 24, hehe. Det kan jo være at han har blitt mer aktiv også.

 

Takk for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...