Gå til innhold

Vi skiller lag, han har jobb, jeg har ikke, banken sier ja til at han kjøper meg ut av huset, barna går på skolen i område hvordan skal vi løse dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vil leie huset av han, men har ikke spurt han siden jeg er usikker på om jeg vil få støtte.

 

Barna går på skolen som ligger bare 3-4 min fra huset. Jeg vil ikke flytte dem fra skolen siden den er bra skole og de har mange venner her.

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ikke du får leie huset ville jeg skaffet meg en annen bolig i nærheten. Ikke rett ved siden av huset kanskje, men innenfor samme skolekrets. Om du ikke har krav på overgangsstønad eller arbeidsledighetstrygd vil du få sosialhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn som går på skole og ett åring som skal begynne på barnehage til august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal studere til høsten... Har hørt at når man ikke har inntekt kan man få bostøtte og den blir regnet etter hvor mange personer som bor i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver da ikke ta barna ut av skole om mannen din beholder huset. Da er barna jo fortsatt tilknyttet samme skolekrets. Da kan da vel fortsette med å bo i huset. Er mannen din ikke i stand til å ha omsorgen for de?

 

Finn deg en mindre leiebolig i nærheten. Med tanke på at du skal begynne å studere så er det vel det lureste. Du kan sikkert få boligstøtte eller annen form for støtte (kjenner ikke reglene for div former for støtte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...