Gå til innhold

Jentebarn er søte og sjarmerende til de har passert 3 år..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter 3-årsalderen er de sjalu og manipulerende, det går kun i baksnakk og sladder. Refererer selvsagt til den tåpelige tråden om gutter passert 3 år! Hovedinnlegger kan umulig ha innsikt i barns væremåte og natur!

Alle er forskjellig, ingen regler uten unntak dette gjelder både for gutter og (hold an dere!) JENTER.

 

P.s! Alderen er selvsagt "satt på spissen".

 

Hilsen gutte-OG jentemamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Jeg svarte nettopp på den andre tråden, og kan jo gjenta litt her ;)

 

Jeg har 2 gutter og 2 jenter. Og gutta krangler og gjør opp på stedet. Jentene driver psykologisk krigføring med baksnakking (som du nevner) og utestengelse.

 

Hver alder har sin sjarm, og hvert kjønn har sin sjarm. Tror vi bare skal gjøre vårt beste i å veilede våre små, og lære dem takt og tone, forskjell på rett og galt, og ikke minst RESPEKT for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter kan være noen ufyselige småtroll! Ser det i barnehagen allerede. Jenta mi er litt over 3 år og har bestandig lekt med et gjeng på fire jenter, men over nyttår har den ene jenta bevisst begynt å overse jenta mi. Hun ser ikke i hennes retning engang, og ofte får hun de andre med seg. Jeg ser at jenta mi er forvirret og hun reagerer med å bli frustrert. Dette gjenspeiler seg ved henting, da har hun skikkelig raserianfall, og det er spesielt ille når hennes eneste allierte i barnehagen er syk feks. Da har hun plutselig ingen å leke med. Alle de vokse synes denne jenta er så søøøøt. Hun smiler og skravler med de voksne og innynder seg hos foreldre. Hun prater masse med meg, men aldri til datteren min.

 

Ser jo at gutter er mere bråkete og bøllete når de blir større, men det er nå lettere å håndtere enn sånn psykologisk krigføring. Dessuten er slike kalde fronter vanskelige å oppdage for de voksne i barnehagen, og ofte skjer det ingen tiltak. Bråkete og bøllete gutter blir nå i det minste lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største bråkebølla i barnehagen til datteren min er jente. Hun er høyere, sterkere, frekkere og mer høylytt enn alle guttene til sammen..hehe..for å understreke det hele har hun denne uka fått piggsveis også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gutten min ble 5 hadde han 10 barn fra bhg i selskapet.

Seks gutter og fire jenter.

To av guttene og ene jenta tok helt av. Stakkars den ene gutten satt å holdt seg for øra.

Jeg fikk stoppet de, men det ga litt skrekken å ha selskapet hjemme neste gang.

 

Selv har jeg to gutter og ei jente, de gutta er som natt og dag, og jenta et sted imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man må bare innfinne seg i at barn er like forskjellig som natt og dag, det gjelder jo både gutter og jenter :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste unger er jo ufordragelige:-) Ikke mine da (jo av og til). Men gutter blir jo mannfolk og de er jo ganske ufyselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett alder opplever jeg at mennesker er svært forskjellige og opptrer forskjellig.

 

OG man kjenner andre på seg selv!

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger med dårlige foreldre blir masete og usympatiske uansett kjønn. Bortskjemte barn uten grenser er lite sjarmerende samme om de er gutt eller jente, og det er sånne som gir andre et dårlig (ufortjent) rykte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...