Gå til innhold

Dumpet pga jeg har barn!

Anbefalte innlegg

Har fått følelser for en venn, han sier at han tillater seg ikke å falle for meg pga jeg har en" familie" og han vil gjerne ha sin egen familie.. Han sier at jeg er helt perfekt og at han lett kunne falt for meg..

Jeg kjøpte ikke denne "unnskyldningen" pga det virker for dumt for meg! Liker man noen så liker man noen liksom! Han gir meg masse oppmerksomhet og jeg har gitt han sjansen til å si ærlig at han bare ikke er interessert.. Men han står liksom på forklaringen.. Barnet mitt og eksen min er problemet :( Synes dette er så synd om det er sant for jeg liker han grååådig godt!! Hva tror dere, prøver han å avvise meg på en "snill" måte.. Eller synes dere at dette er en "gyldig" grunn????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143329545-dumpet-pga-jeg-har-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle ikke det vært sant?

Jeg er enig med ha jeg. Før jeg selv fikk barn hadde jeg aldri gått inn i forhold med en som allerede hadde barn. Jeg orker bare ikke slik mine, dine og våre barn. Mannen min hadde samme syn da vi ble sammen.

Annonse

Du stiller spørsmålstegn ved om barnet ditt er "gyldig grunn", mens du selv egentlig vil akkurat det samme som han -ha en uten barn....

Av og til er det lurt å ta et skritt ut, og prøve å se seg selv litt utenfra. Bare et tips, altså.

Hvor mange barn har du, og hvordan er forholdet til eksen? Jeg også falt for en fyr, som igjen 'dumpet' meg pga at jeg hadde en datter ifra før av. Men han var veldig ung. Men; det gikk seg til. Han ble vant til tanken, og vi lever idag som en liten familie. Jeg, han og datra jeg har ifra før av! Men nå har jeg jenta mi på fulltid, og ikke noe kontakt med barnefaren, og jeg tror at det kan gjøre saken lettere. Nå er det kun vi tre, og jeg og kjæresten min som setter grenser sammen!

Men selv personlig så kunne jeg aldri blitt sammen med en som har unge ifra før av. Det tror jeg hadde blitt alt for komplisert. Spesielt hvis det er en annen barnemor inn i bildet! Da blir det 'mine og dine barn', og forskjellige regler ut ifra hvilke barn en har i hjemmet!

HVIS han hadde vært veldig, veldig forelska, hadde det nok ikke spilt noen rolle. Men siden han ennå ikke er det, velger han å se hindringer og ikke muligheter. Jeg fikk barn tidlig, har ikke hatt mangel på tilbud, og til sammen har vært i to seriøse forhold, så det er ikke nødvendigvis sant at dette stopper noen.

Jeg dumpet flere potensielle kjærester pga at de hadde barn fra før, noe jeg også har, ville ikke ha en sånn "mine, dine, våre"-barn familie, så jeg syns det er en helt grei "unskyldning"!

Men det er klart, hadde du virkelig være drømmedama og han hadde vært helt opp i skyene forelsket, så hadde han nok sett annerledes på det, men han lot seg nok ikke falle nettopp pga at du kommer med "bagasje"..

Altså hadde jeg falt for en med barn fra før hadde jeg ikke latt det stoppe meg, men pga dette med mine,dine og evt, våre barn.. så velger jeg å heller se etter en som ikke har barn, tenker det blir lettere å forholde oss til mitt og våre barn, tenker jo mest på datteren min da.. tror det er lettere for en mann å binde seg til min datter om han ikke har farsfølelse for noen andre fra før!

Men ja, har ett ok forhold til barnefaren, har ikke vært slutt såååå lenge da, men er over for min del! Helt over! Men tror han "nye" har litt problemer med dette!

Han har faktisk aldri truffet datteren min, men får inntrykk av at han er veldig glad i barn!

Pga disse forhindringene så velger han å ikke tillate seg å bli forelsket i meg(selvom jeg håper at han gjør det selvom :P)

Uff nei, time will tell..

Ville bare finne ut hva dere tenkte om unnskyldningene hans, var beskymret for at han bare prøvde å avvise meg på en fin måte med å si at jeg var så bra lissom... at det ikke ble personlig :P

Alle er vel forskjellige.. jeg handler vel mer etter hjertet enn han gjør :(

Jeg forstår jo han, men det er kjipt!

Jækla stabeis!!

HI

Annonse

Det er vel sånn at man stort sett ender opp med noen på samme nivå. Hvis en som ikke har familie skal velge deg, må han på en måte ofre muligheten til en familie uten stebarn.

En ensom far med helgebarn vil derimot være henrykt over å få møte deg.

Det må da være en veldig god grunn til å ikke tillate seg å bli forelsket. Her inne er det jo stadig skrekkeksempler om BFèr, ekser, stemødre, biobarn, stesønn og barnemor og diverse andre kallenavn på mennesker som gjør livet komplisert.

Ikke noe som heter "tillate seg å bli forelsket". Man er enten forelsket, eller ikke. Når en mann finner unnskyldninger som barn, avstand, aldersforksjell osv for å ikke innlede et forhold til en dame, så er han dessverre ikke interessert i denne dama. Så enkelt er det. Jeg har vært forelsket i en mann som sa at mine 2 barn var hindring for forelskelsen. Hva som skjedde et halvt år etterpå? Joda, han fant ei som er 8 år eldre enn meg, veier sikkert 20 kilo mer (ikke at det er avgjørende), og har TRE barn fra før. Så unnskyldningen hans var en fin måte å si "jeg er ikke interessert" på. Dessverre.

Jeg forstår utrolig godt at det sårer deg... Er selvfølgelig vondt når du har følelser for mannen, men får beskjed om at "baggasjen" din hindrer han ! Men da må jeg også si, hvorfor plage deg selv mer med denne mannen? Du har ei lita jente, som ikke har møtt mannen, men som fortjener det beste fra mamman sin. Jeg ville derfor kutta ut denne mannen nå jeg, før følelsene vokser enda mer ! For du kaster jo rett og slett bare bort tid med han, tydeligvis... Skjønner at det også er vondt, men det blir ikke bedre å kutte kontakten med tiden. Du får rett og slett bare være ærlig, si at du må tenke på deg selv og datteren din, og at det er for mye følelser inne i bildet, og at du derfor kutter kontakten nå. Hvem vet, kanskje innser han hva han mister når du blir "borte" ?

Lykke, lykke til :)

Sorry, men jeg skjønner han godt. Hadde jeg vært i hans situasjon ville jeg ha styrt unna "ferdigpakke", med alt det medfører av "kamelspising". Bare å lese litt omkring på forumet her så ser du hvilke problemer jeg mener. Mulig han ikke er forelsket nok, eller er av den tyen som lar fornuften styre over følelsene. Flere burde tenkt slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...