Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er da vi skal på tur til prekestolen! =) men hva skal han bæres i? noen erfaringer? har hørt at bæremeis kan bli litt for stort i og med at han ikke kan sitte noe særlig selv enda, og anbefaliger for meis er at så lenge de kan sitte kan de bruke meis, men jeg er litt usikker på om meis er løsningen... da han ikke sitter! blir kjempeglad om noen har erfaringer! =)

klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt Manduca eller skal som alternativ til bæremeis. Bra ergonomi, kan bæres på rygg eller mage, og kombineres med dagstursekk. Kjøpte Manduca nå (4 mnd) fordi det begynner å bli tungt i babybjørn), men de første turene har ikke vært noe suksess - mini er altfor nysgjerrig til å sitte vendt innover.

Vi planlegger fjelltur i august når han er 6,5 mnd og har litt av den dammer utfordringen. Disse små er jo så forskjellige og mitt råd er å øve på noen kortere turer først. Det er vel ikke usannsynlig at din kan sitte selv i august? Hvis han er av den nyskjerrige typen (som min) ville jeg satset på bæremeisen der ser de best.

Skrevet

Vi brukte bæremeis fra ca 8mnd til litt kortere turer. Var på Prekestolen da mellomste var 10mnd og brukte da bæremeis. Nå har vi ergocarrier til minsten i tillegg og ville brukt den hvis han ikke kan sitte selv, har venner som har brukt den til lengre turer og fungert veldig bra.

Ellers syns jeg bæremeis er veldig bra, sitter godt og ser godt! Dessuten er den grei på lengre turer for den som bærer+at du kan ha litt bagasje i bæremeisen som eks bleier, drikke, mat mm. Da slipper man ekstra sekk i tillegg. Men kjøp en som er god på ryggen og sitter godt på hoftene!

Skrevet

Jeg bruker manduca til sønnen min på snart 9 mnd. Bruker den omtrent daglig på små fjellturer. Anbefales:) Han liker seg godt i den både våken og sovende:)

Skrevet

Hvis det var jeg som skulle opp Prekestolen med baby på slep, hadde jeg ikke vært i tvil i det hele tatt, jeg ville så definitivt gått for Manduca!! Det er to enkle grunner til det; ene er at Manduca er MYE bedre for ryggen og skuldrene til den som bærer- siden barnet sitter så tett inntil bærer blir belastningen mye mindre for ryggen enn i en bæremeis. Det blir derfor en god del tyngre å bære baby i bæremeis enn i bæresele, så den som bærer bør være passe høy og sterk nok til oppgaven for å si det sånn :P

Dessuten er det ikke sikkert at baby klarer å sette seg opp selv når han er 8 mnd gammel, og uansett tror jeg ikke at jeg ville latt baby sitte så mange timer i strekk oppi der når h*n enda er såpass liten, siden sittestillingen ikke er ergonomisk korrekt i meisen. I manducaen sitter baby ergonomisk korrekt, og de kan derfor sitte oppi der så lenge man måtte ønske, i flere timer i strekk.

Jeg har to meget nysgjerrige små frøkner, men de trives/ trivdes likevel som plommen i egget i manducaen. Ved magebæring har de jo god utsikt ut til begge sider, og når de blir 5-6 mnd gamle kan man fint bære dem på ryggen i Manducaen også- da blir utsikten enda bedre (noen begynner m ryggbæring allerede fra ca 4 mnd, det spørs litt på hvor sterk baby er i nakken). Eneste gangen jeg opplever at jenta mi sutrer i Manducaen, er hvis hun holder på å sovne der, for det er jo veldig søvndyssende å bæres sånn tett inntil, og hun må liksom alltid sutre og protestere litt rett før hun sovner, uansett om det er i seng eller vogn eller sele :P

Skrevet

Vi tenker på å kjøpe en sånn manduca bæresele nå, syns det er litt styr med meitaien. Men lurer på en ting, er det ikke litt kjedelig at det ikke går an å ha barna framovervendt i den?

Skrevet

altså..kjedelig for barnet etter hvert, når det blir større?

Skrevet

Min gadd ikke sitte og se innover etter hun var 3 mnd. Var ikke snakk om!! Er alt for nygierrig. Nå bruker jeg bare en babybjørn når jeg skal ut på kortere turer, der hun kan kikke utover. Den nye til babybjørn skal jo være veldig god, og kommer med hoftebelte. Turen til prekestolen tar jo bare en halvannen time om en går i moderat til sakte tempo, så jeg ville valgt den nye babybjørn selen. tviler på at en baby på åtte mnd ville sittet innovervendt i 1,5 time når han ikke er vandt til det. Og om han skal sove, er det jo bare til å snu han innover.

Jeg har også vært på tur med folk som har bæremeis til sine små på rundt åtte måneder, og det har gått kjempe fint. Regner med det er en sterk pappa som skal bære, og da ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Jeg har ikke gitt opp håpet om at gutten min kan lære å like Manducaen. Har blitt anbefalt å prøve ryggbæring når magebæring ikke funket, men det lar seg jo ikke kombinere med sekk på samme måte. Var nylig på en 2 timers tur i Babybjørn (inkl en god pause) og det gikk overraskende greit med sekk på ryggen som motvekt. Er imidlertid ikke så begeistret for å bruke bb veldig mange måneder til (han er 4 nå)....Begynner å bli tungt. Men er lei av å kjøpe bæreseler nå. Vært igjennom close baby carrier også, men han har aldri vært gla i å sitte så tett.

Meg bekjent er det bare bb hvor babyen kan bevege beinene sine. Må være kjedelig å sitte helt stille over tid?

Skrevet

Ja det må da bli kjedelig å sitte innover så lenge, og kan de ikke røre beina heller?

Nå ble i hvertfall jeg enda mer usikker på om jeg skal bruke 1000 kroner på en slik, i tilfelle hun ikke liker det en gang... hmm.. valgets kvaler :-)

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra en 2-timers tur i skogen, med lilleloppa i Manducaen på ryggen. Stor suksess, for både liten og stor! Selv om hun veier ca 10 kg nå, kjennes det ikke på ryggen i det hele tatt når man bærer, fordi hoftebeltet tar all vekten. Fantastisk digg rett og slett:) Og hun har god utsikt ut til sidene når hun sitter der bakpå ryggen, og var tålmodigheten selv hele veien- jodlet og sang og koste seg helmaks!

Hun både "hopper" og spreller med beina i Manducaen, så dette med at de må sitte bom stille stemmer ikke helt her ihvertfall. Og ang. ryggsekk, så er det jo mulig å bruke en rompetaske f.eks hvis man bruker Manducaen på ryggen, og så finnes det vel spesialdesignede vesker som man fester til bæreselen også hvis jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Hei hei! Jeg synes at Manduca er et fantastisk produkt, både til foreldrene og til baby. Den er ergonomisk, lett å ha med på turer i byen eller på fjellet, men også på flyplassen!

Jeg har personnlig brukt Manduca for mine to barna (4 år 21 mnd), og er så glad i den. Jeg hadde testet mange bæreseler, men den var min favoritt og jeg har den med på alle ferier og turer! Og min eldste ville gjerne fortsatt være i Manduca!

Jeg selger Manduca i min e-butikk www.littlegreenfactory.no. Vi har -15%nå til 30. juni.

Ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...