Gå til innhold

går til psykolog og får nesten aldri helt sagt det jeg egentlig føler.... Noen som har kommet seg ut av deprisjon og negative tanker på andre måter enn psykolog?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg går nå ca hver 14 dag mm. Men når jeg kommer dit, har jeg glemt de dagene jeg var langt nede. Jeg er alt for flink til å snakke om ting i grove trekk... Og føler jeg ikke kommer noen sted.

Har jo kommet meg videre fra der jeg var, men er andre ting jeg vil snakke om. Men når jeg kommer til psykologen glemmer jeg helt det jeg egentlig vil si.

Sitter ofte på kveldene og tenker over ting, og kommer på mye jeg vil snakke om. Men glemmer det til da det på en måte "gjelder"

Uff, er jeg helt håpløs eller?

 

Andre som og føler det slik?

Jeg føler jo egentlig at psykologen er veldig grei og lett å prate med. Men jeg klarer ikke si alt ofte, pynter litt eller bare ikke sier alt.... Er også alt for flink til å snakke fort og kort.

 

Men jeg lurer på om kanskje noen andre har kommet ut av deprisjon og negative tanker/reaksjoner med hjelp av alternative måter. Healing etc...

 

Jeg er ganske så lei av å ta alt så alvorlig, går ikke ting min vei blir jeg sint (ikke alltid..) jeg har mistet min sosiale antenne de siste årene og. Jeg føler meg bare helt ubrukelig... Og jeg vil så veldig gjerne få igjen livsgnisten til å få nye venner, være med vennene mine uten å anstrenge meg, og analysere alt jeg har sagt i etterkant.

 

Gi meg styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En psykolog kan hjelpe deg til å betrakte livet ditt på nye måter. Men ofte får de godt betalt for å si: "Det kan jo gå bedre", "Det kan jo bli gøy", "Det kan jo ende bra det" osv.

 

Det finnes også ulike telefoner man kan ringe, f.eks. Kirkens SOS eller Mental Helse. Det er billigere enn psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det som deg, så jeg fant ut jeg ville gå for noe alternativt og da

ble det healing.

Føler meg mye bedre, er ikke helt 100% frisk, hvis man kan kalle det det, , men er godt fornøyd likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk en tid tilbake til en dame som gav meg krystall healing. Men vet ikke om jeg skal gå tilbake dit. Var veldig godt da.

Men er det flere som har erfaringer eller råd å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon handler i hovedsak om at man må innstille seg på at man skal bli frisk. Det handler mye om å ta seg selv i nakken å innse hva som gjør seg bra og ikke. Fokusere på det positive framfor det negative. Livet er nå, det er bedre å leve nå og det går til helvette framfor å slutte å leve pga man er redd for at det skal gå til helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Så jeg fortrenger, jobber med det hver dag. Nå går det bedre, bare tatt noen år å komme ordentlig inn i det. Sliten av å være deprimert. Så da fortrenger jeg jo, bedre å jobbe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...