Gjest Angelstath Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Ja jeg ble plutselkig grepet av panikk! Sitter her å leser trådene til mange av dere som har prøvd i et par år, og noen i enda flere!!.. Jeg ble gravid i 1. pp sist gang - tvillinger! Jeg ser at min frykt er ikke å ikke bli gravid kjapt...men det å bli gravid kjapt! Vi sitter i situasjonen der vi skal kjøpe et hus til... Jeg har en bedrift som er et år gammelt. Tvillingene er 2 år og 4 mnd gamle, og begge hadde kollik, og begge har laktoseintolleranse... Vi har passert 30 og føler at klokka tar oss igjen i forhold til slik livet våres er pr dags dato. Dessuten er kroppen min "ødelagt" etter tvilling svangerskapet. Brystene mine har ikke innhold, det er bare hud igjen. Huden på magen er sprukket og henger over buksa - eksem problemer. Dette vil jeg gjerne fikse på mens jeg enda er rellativt ung. Så da er det jo også greit å "få unna" svangerskapene... Og siden jeg har stor rissiko for å få flere fostre under neste svangerskap også så mener legen at jeg bør ha et svangerskap så tidlig som mulig i livet. Sist hadde vi 3, og fikk 2 ut i live. Nå føler jeg meg vettaskremt for svangerskapet vi har planlagt å prøve på... Tenk om jeg blir like fort gravid som sist, og med 2!? Luksusproblem i forhold til mange andre...jeg veit.. Jeg ble like vettaskremt sist vi skulle prøve også. Naturlig kanskje?? Tenk om vi ikke "greier" å "bare" få en unge under neste svangerskap...hvordan skal vi greie å gi ungene det vi ønsker å gi de da?? Men vi lengter så veldig etter et svangerskap til...en liten en i huset...og det å prøve "bare" en unge... Er jeg syk i hue som føler meg skremt av å bli fort gravid og evnt med flere??? Mange har det værre enn meg... Men jeg kan jo ikke styre mine følelser! Rådvill oppi hue... Tanker jenter??
anna t Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Oi, jeg skjønner deg godt jeg. Det å få barn er jo voldsomt nok i utgangspunktet, mye som er usikkert og ukontrollerbart, og med flerlinger i tillegg må det jo være i en helt annen dimensjon. Høres helt naturlig ut å bli skremt. Samtidig, dere har allerede to under tre år, og dere sitter likevel og ønsker dere en til. Så da tenker jeg at skulle det gå fort denne gangen også, så vil du jo i alle fall vite hva som skjer i løpet av noen uker. Lettere å takle det man har oversikt over, enn alt man ikke vet enda. Og skulle det bli flere denne gangen også, så er jeg sikker på at dere kommer til å fikse det bra. Dere har jo allerede gjort det en gang
Esperanza84 - gravid! Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 hei! jeg er enig med anna! Dere har jo gjort det en gang, og virker "drevne" med flerlinger. Så om dere skulle få to til, så går det nok sikkert helt fint:) Pust inn, pust ut - dette ordner seg! stor klem
Evigoptimisten Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Skjønner det er stress mens det står på. Tenk om noen år når de blir større (om det blir flere flerlinger), så fint de vil få det sammen. Selv er jeg tvilling, min bror har fått tvillinger, og jeg ønsker meg også gjerne tvillinger. Selv om jeg ikke vet hvor travelt det er, men veldig koselig å være tvilling hvertfall. Lykke til! Skikkelig misunnelig på deg:o) (me forståelse for at du også får litt panikk!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå