Gå til innhold

Er det mulig å gjøre det slutt med kjæresten sin -uten og såre han?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat blitt sammen, men det tar helt av. Jeg klarer ikke mer pga det går alt for fort fram og jeg får totalt forpliktelsesangst. jeg var vel egentlig aldri forelsket -bare sjarmert og interessert. Jeg vil ikke være sammen med han mer, men jeg vil veldig gjerne være vennen hans.

 

Hvordan kan jeg avslutte forholdet og gå videre som venner? Jeg har tenkt på å bare gli unna han forsiktig men sikkert, men tviler på at det kommer til å gå. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hvilken strategi som vil være mest skånsom. Men å gå videre som venner vil sansynlgivis bare pine mannen. Så lenge dere har kontakt vil han øyne et håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virkelig er blitt forelsket i deg, er det ikke mulig uten å såre ham. Men jeg tror det er best å ta farvel med en gang, for forhåpningene vokser med tida.

Spesielt vondt kommer det nok til å bli hvis du hopper over til kameraten hans med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å gjøre noe med noen andre. Jeg føler vel heller at jeg blir kvalt og etter så mange år som singel kan jeg ikke si at jeg liker det. Kanskje var det desperasjon som tok over, jeg vet ikke. Han er verdens beste fyr, men han er veldig uerfaren med damer og jeg finner han heller ikke attraktiv på noen måte. Her var det personligheten hans som vekket min interesse.

 

Jeg vil ikke bare rive av plastret, for jeg tror det blir for voldsomt for han. Han er veeeeldig dyp og føler aaalt for masse til enhver tid. I tillegg kommer jeg til å møte han jevnlig etter et evt brudd. Uff, er nesten som jeg føler at jeg bare må henge i det....jeg er redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 26 år og har to barn fra et tidligere forhold. Yngste fikk jeg da jeg var 20 og da ble det også slutt med eksen når hun var 6 mnder. Jeg vet rett og slett ikke om jeg er klar til å slå meg til ro, dessuten er han 41 og dermed ganske mange år eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han glad i deg, blir han nok lei seg, men man trenger ikke såre når man slår opp (i betydningen: gjøre ham vondt, lure ham, fornærme ham, bedra ham.) Men du kan ikke ta ansvar for hans følelser, ei heller hans sorg. Og det er da ikke noe som helst poeng i å gå inn i et forhold med en fyr du aldri har vært forelska i og som du ikke føler er en knallmatch.

 

Jeg syns det er mer sårende å ikke si noe, "la det gli over" el lign, fordi det er et element av feighet eller uærlighet i det. Hvis jeg var den fyren, ville jeg ha foretrukket at du møtte meg for å si det ansikt til ansikt, at du tok deg tid til å snakke ordentlig og si sannheten. Si at du vil ha vennskap, men ikke mer. Det er redelig, og det er ikke sårende selv om det kanslkje er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så vanskelig. Han tar alt til seg, og tar ting veldig tungt, Jeg vet også at han snakker en del dritt om eksene sine og vrir alt over til at det alltid er hennes skyld. Han er en person som har veldig mange venner så jeg vil ikke havne på feilfot han heller. Han er en veldig likende fyr, så jeg angrer selvfølgelig på at jeg lot det gå så langt så fort. Han har vel desverre havnet i kompis-skuffen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...