Gå til innhold

Er det "lov" at vikaren i barnehagen tar senvakt alene?


Lovemelikeyoudo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vikarer dekker jo de vaktene som det er behov for.

så ja. vikarer kan ta seinvakter.... vikarene er jo fra morgen til slutt de også.

så barna har jo sett dette menneske hele dagen, og er ikke helt total fremmed.

 

hoss oss kan ikke vi bare være en person på seinv, dersom det er mange barn igjen?

 

men dersom det er ferie og det er lite barn, hender det at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken barnehage har du ungene dine i? Siden du er veldig missfornøyd, og jeg skal flytte til Stavanger og søke ungene mine inn i barnehage vil jeg vite hvor jeg ikke skal søke...:)

Var i stavanger du bodde ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt vanlig i de barnehagene jeg har jobbet i hvertfall, men man pleier vel å ha mellomvakt i begynnelsen til man er kjent med ungene og foreldrene. Det kommer nok litt an på behovet, for i en barnehage jeg jobbet i var jeg seinvakt første dagen. Husker ikke om det var første dagen i barnehagen eller første dagen på den avdelingen, men selv synes jeg uansett det var litt ubehagelig fordi jeg ikke visste hvilket barn som hørte til hvilken forelder. Var jo livredd for å gi bort ungene til noen som ikke var foreldrene, men fikk jo litt hjelp fra de ansatte på de andre avdelingene også, så det gikk helt fint. :) Sånn optimalt bør jo vikarene være litt kjent før de tar seinvakter, og sånn som i min situasjon burde kanskje en av de faste ansatte heller blitt en time lengre eller at man hadde slått sammen avdelinger e.l., men var nok en grunn til at det ble gjort sånn. Det husker jeg ikke helt nå. Uansett, i en barnehage er det ofte mye sykdom, og er noen ganger en kabal for at ting skal gå opp. Ikke alltid man kan velge de mest optimale løsningene dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss prøver de alltid å gjøre det sånn at vikarene får midtvakt. De gangene vikarene må ha senvakt, så slår de seg sammen med en av de andre avdelingen hvor de voksne kjenner barna (og delvis foreldrene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...