Gå til innhold

Noen som har fått beskjed om kjønn på UL - men så har dette vist seg å være feil??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilket kjønn fikk dere vite at det var/hvilket ble det?

 

Kunne dere selv se kjønnet godt på UL, eller ble dere fortalt av jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selv har jeg ikke villet vite, men jeg har hørt fra venninner og naboer at de fikk vite det var gutt, men så var det jente. Det har også vært ei hvor det endra seg ofte, bytta kjønn 3-4 ganger før den ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det selv, men min venninne som er jordmor sier at når de tar feil er det oftes når de tror det er jente men viser seg å være gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har hendt MAAANGE ganger siden de beegyndte å opplyse om kjønn.. er jo ikke for morroskyld de sier at en ikke skal stole 100% på det de sier, og handle rosa kjøler for store formuer! ;)

 

er nok ikke noe nytt at de kan ta feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, hvor mange ultralyder har de hatt??? Jeg hadde en i uke 18 og dett var dett, å gå inn og sjekke kjønn 4 ganger må jo være bløff??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min første fikk jeg vite 4 ganger at det var en jente. Ut kom en gutt :) Jeg hadde ikke gått til anskaffelse av jenteting, og ble faktisk ikke overrasket en gang da jordmora sa det var en flott gutt.

 

Med de to andre sa de også jente, og det viste seg å stemme...

 

Jeg klarte kun å se kjønnet på sistemann...

 

Det er mange grunner til at noen tar flere ultralyder. Jeg har hatt risikosvangerskap som har blitt fulgt tett opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være en anna grunn enn for å sjekke kjønn at det har blitt tatt fler ultralyder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det sikkert, men lege/jordmor forteller hver gang at de ikke bevisst SER etter kjønn. Man må be om at de skal kikke. Så hvis pasienten "får vite" noe nytt hver gang tyder i så fal på at foreldrene spør om det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke sjekker kjønn hvis man ikke ber om det er jo bare tull. Av grunner du bare skal drite i ble jeg fulgt opp med flere ultralyder. Vi ville ikke vite kjønn, men de sa hver gang, også på ordinær ul, at de hadde sjekket også "der nede", fordi de var forpliktet til å se at alt var ok også der. På den seneste ultralyden ble vi bedt om å se bort da de sjekket underlivet til baby så ikke kjønnet ble avslørt for oss. Det ble forresten en frisk og fin lillesøster til storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi dro hjem fra sykehuset med en liten Isak som hadde rosa lue som bestemor hadde strikket. På den sto det Sandra ;-) Så man bør nok ikke stole blindt på hva som blir fortalt på UL.

 

Jeg kommer til å ha UL ca 5 ganger før fødsel (ikke for å sjekke kjønn! men for å sjekke at den ikke har indre blødninger), den siste blir dagen eller morgenen før KS. Men vi er slettes ikke sikre på om vi vil vite hva det blir, for å ikke skape falske forhåpninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer var på totalt 12 ultralyder da babyen i magen var "faretruende liten" . Nesten annenhver gang sa leger gutt , jente ,gutt , jente ,gutt , jente osv osv.. Og så kom de plutselig med at det var et stort hode..

Jeg så for meg en liten ailien som var tvekjønnet..

Ut kom en frisk flott jente med helt normalt hode , vekt på 3710 og ingen antydning til baller eller penis .. He he ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo nettop poenget mitt - de sjekker kjønnet, men foreldrene må be om å få høre hva de ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ordinær UL ble vi først fortalt at det var gutt, og jordmor var helt sikker på det. Viste oss til og med noe hun mente var en liten tissefant. Dette er ikke så veldig lenge siden og med topp UL-utstyr. Så kom en annen jordmor inn pga noe, og hun sa at det var jente, helt sikkert. Så man kan vel si at vi var like lite klok når vi kom ut derfra som da vi kom inn. Det ble jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til gynekolog for undersøkelser, ikke lege. Gynekologen gir ul hver kontroll jeg har. Ingen spesiell grunn til at jeg går til gynekolog annet enn at jeg synes legen gav dårlig oppfølging rundt svangerskapet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært helt sikker på at babyen i magen denne gangen er jente, men på ultralyd har de sett og vist meg gutteutstyret, så jeg har jo forsåvidt forsonet meg med dette. (ikke at det spiller så stor rolle, sånn EGENTLIG)

 

Men nå ser jeg at det KAN være at min følelse allikevel stemmer... Spennende! :)

 

Jeg er på overtid nå, så jeg får komme tilbake til dere når h*n endelig kommer ut en av de nærmeste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...