Gå til innhold

Hjlep!! får opp noe sånt på pc: c:c disk er ødelagt...klikk for reparer....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

også en slags varseltrekant..men når jeg trykker så forsvinner den....hvordan finne den igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det er nok et virus:/ Ikke trykk på sånne ting. Har du antivirus på pcen din så burde du ta en skikkelig virussjekk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm og når jeg forsøker laste ned noe får jeg bare: kan ikke laste ned, filen er ødelagt...samme når jeg prøver slette programmer...hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må google navnet du får opp på programmet, da skal det komme opp alternativer for å fjerne viruset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg deaktiverte masse rart her om dagen kanskje d er derfor...?? hvordan finne det igjen å aktivere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilket virusprogram har du? Jeg fikk også noen mistenkelige meldinger, sidene så helt troverdige ut, men norton antivirus kom straks på banen før jeg rakk å trykke på noe som helst. Fant ut etterpå at det var et skummelt virus:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viruset som har tatt over maskinen din nå... du må få det fjernet så fort som mulig så du ikke ødelegger alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bruk en annen datamaskin å bytt passord på BIM/DIB, facebook og andre sider.. Spesielt om du har brukt nettbank.

!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta virussjekk i sikkerhetsmodus! Kanskje greit å ha hjelp av noen som kan det, hvis du ikke tør selv. Men er ikke skummelt. Da må man trykke F2, F8 eller F10, (kommer an på maskina) helt i starten. Første sekundene av oppstart, det står nederst på pcen i 1-2 sekunder, slå av og på noen ganger for å finne ut hva slags knapp du skal trykke. Og da kommer man inn på maskina uten at mange programmer starter, derfor også mulig viruset. Hvis ikke det går, må du ta rootkit virusscan.

Hvis du ikke har noen å hjelper må du se for deg noen timer jobb for å bli kvitt dritten;) Men etterpå har du lært masse!

Google nettet og bruk it-forum, masse hjelp å finne. Skriv ned hendelsesforløpet. Hvor er det mest sannsynlig du har fått virus fra? Google f.eks "virus fra disney", og du kan plutselig finne ut at andre har hatt det samme som deg og fått hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...