Gå til innhold

Spiser dere mye usunt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får helt dårlig samvittighet over lille i magen.. Er helt avhengig av IS!! både vannis å kremis, men spiser mest kremis:P Spiser minst 2-3 is hver dag.. prøver å få i meg mest mulig sunn mat i tillegg, men er ikke alltid lett når man konstant er sulten og bare "må ha" ettelerannet :) Hvor mye usunt spiser dere? Sliter med bekkenløsning i tillegg så får ikke lov å trene lenger..hjelper jo ikke akuratt på, av en eller annen grunn er det mye lettere å være sunn når man trener ;) Hva og i hvilke mengder spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er glad i is jeg også, spesielt vannis. Har ikke så lyst på type chips/sjokolade og den slags. Spiser mye frukt, speseilt vannmelon...Men når kvelden nærmer seg kan det fort bli 3-5 skiver med myye pålegg på.Eller en frossen pizza innimellom. Vet ikke hvor sunt det er men vekta har ikke gått opp så mye så bekymrer meg ikke..

Skrevet

Jeg har hatt skikkelig søthunger dette svangerskapet...:( Blitt litt godteri og is litt for mange dager hver uke. Men nå den siste uka har jeg blitt litt flinkere og søthungeren er ikke så stor lenger heller. Har holdt meg på samme vekta de 2 siste ukene nå og har termin idag, så håper at jeg er inne i en god trend nå så jeg ikke fortsetter å være like usunn etter fødsel.

Skrevet

Jeg spiser ikke noe mer usunt enn jeg gjør til vanlig, selv om jeg selvfølgelig spiser mer enn jeg pleier:) Prøver å spise sunn snacks hvis jeg blir sulten mellom måltidene (cherrytomater, minst en boks om dagen:)

Men is er jo ikke så ille, hvis du lager din egen, med lettsaft og bær for eksempel? Kjempegodt! Eller kjøper lettis dersom du ikke vil ha saftis. Det går jo også an å heller kutte ut noe annet hvis du vil ha fetere is. For eksempel lage en salat med masse godt og sunt oppi i stedet for et annet av måltidene i løpet av dagen.

Her er et forslag: Salat, agurk, cherrytomat, paprika, rødløk, mais, bogskinke av kalkun, sukkererter og et strø med sitronpepper oppå. Nam:) Sunt, lite fett, lite karbohydrater. Så kan du spise is med god samvittighet hvis du kutter ut noe annet med høyere fett/karbohydratinnhold.

Og husk å kose deg;)

Skrevet

Det er en del av utfordringen til oss som har bl...en må ta hensyn til at en faktisk må være en del i ro. Men lettere sagt enn gjort ja! :)

Jeg er veldig glad i søtt selv, men her er det f.eks honning på skiva eller i muslien eller nugatti på et par skiver. Spiser fløteis (sandwich f.eks) et par ganger i uka og litt godteri i helgene. Ellers når jeg tenker meg om så spiser jeg ikke så mye. Har fortsatt ikke det store matbehovet og er i uke 35.

Skrevet

Ja, med tanke på at jeg ikke har godt av karbohydrater. Nå går det i mye brødmat, havregrøt og frukt. Prøver å velge de riktige tingene som grovt brød, men det er alikevel usunt for meg som har insulinresistens.

Spiser ikke så mye godteri og is, får være grenser for hvor mye man skal skeie ut i forhold til normalen. Hadde sikkert pådratt meg en svangerskapsdiabetes da.

Skrevet

Jeg spiser mye usunt. Har et søtsug som ikke ligner grisen:) har ikke så lyst på potetgull eller sjokolade, men is og smågodt er det verre med.....prøver å mette søtsuget med ananas og vannmelon eller sukkerfrie produkter, men det er ikke lett..blir noe søtt iallefall annenhver dag....

Skrevet

Spiser alt for mye IS, men det funker mot halsbrannen og det smaker så fantastisk godt. Har også dilla på jordbær med fløte, og det er jo en kaloribombe i seg selv. Eller så prøver jeg å variere kosten, går mye i grillmat hvor sommerkoteletter er en favoritt. Uheldigvis sa jordmor i forgårs at jeg måtte trappe ned på saltinntaket...vannet i kroppen binder seg da!

Skrevet

Jeg spiser nok kanskje usunt fordi jeg spiser lite variert. Ingenting smaker!!

Jeg spiser:

- skive med prim (av og til italiensk salat)

- skyr (alle varianter)

- kornblanding

- kun rød fisk og salat til middag. Ingenting kjøtt (smaker dritt og stekefett uansett) Av og til litt kylling. Aldri ris eller potet.

- elsker usunn mat som pizza, taco osv;)

- godterier!!!!!! Prøver å begrense meg til helg, men det nytter ikke...

Jeg tenker som så at babyen sikkert får det hun trenger. Trøster meg med at hun får mye fisk;)

Resten av familien er jo dritlei av fisk *ler*

Skrevet

Jeg spiser mye, og det er usunt... Har lagt på meg en god del ekstra enn bare graviditetskiloene. Har blitt helt sugen på brød med all slags pålegg, og må gjerne ha 4 skiver før jeg er mett. Prøver å kutte ned på det men det er ikke så lett. Jeg er også en smågodtfan, og spiser noe godteri hver dag! På den positive siden spiser jeg mye frukt og en del fisk og grønnsaker også.

Skrevet

Jeg har akkutt sjokoladehunger. Det var ikke sånn ved forrige svangerskap og må innrømme at jeg har dårlig samvittighet pga mengden sjokolade jeg klarer å presse i meg. Er også redd for at babyen skal bli stor med så mye sjokolade.

Har også begynt å like is, dessert og søte drikker. Dette kan jeg ellers ikke fordra. Det er en skikkelig sukkerklump i magen.

Det er en utfordring å gå forbi sjokoladehylla i butikken og den kan blokkere alle tanker så jeg ikke får jobbet før jeg har fått påfyll. Utrolig nok hadde jeg ikke gått så mye opp som jeg fryktet ved forrige kontroll og etter det har jeg virkelig anstrengt meg for å spise druer yoghurt og annet litt sunnere mat i stedet.

Min mann mener det er fordi småen ble unnfanget i nerheten av jul og av den grunn ble vandt til søtsaker :)

Skrevet

Jeg spiser is hver dag, har i alle fall vært sånn de siste dagene... Ellers spiser jeg sjokolade etc... Men jeg legger ikke på meg.. merkelig. Spiser vanlig frokost, lunsj, middag.

Skrevet

Har ca null selvdisiplin på hva jeg spiser nå. Masse sjokolade og is! Hver dag! Nettene er verst.. Går forbi godteskapet på vei til do, så det blir noen opphold der i løpet av natta :-p

Var sånn i forrige svangerskap og, men gutten ble frisk og rask han ;-)

Veide 4 kg.

Jeg har lagt på meg 22 kg til nå, men satser på at det raser av igjen like lett som sist ;-)

Man er jo ikke så ofte gravid.. Må jo kose seg litt, hehe :-)

Skrevet

Har ingenting eh bare MÅ ha... Men det blir ei skive eller to med Nugatti til frokost;) Og is spiser jeg ikke hver dag, men nesten. Det er jo dersom en spiser isen i tillegg til alt annet det blir usunt og en legger mer på seg. Jeg drikker ikke melk, og ser derfor på isen som en kalsiumkilde;)

Har lagt på meg mer denne gangen enn forrige. 7 kg og er i uke 32. Forrige gang var det 8 kg på hele sv.skapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...