Gå til innhold

Legen bortreist og sekretærene har virkelig meninger!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var å leverte urinprøve for å få igang evt undersøkelse siden jeg er gravid. Og dama bak skranken sier at siden legen min er bortreist var dette unødvendig, det var kun legen som kunne bestemme hva som skulle gjøres. Jeg spurte pent om at de kunne få sjekket prøven. Satt å ventet i 20 minutter før dem endelig kommer å plukker meg opp fra venterommet og sier joda det ble påvist Hcg, du er visst gravid. Jeg var bestemt på å betale for meg å gå og heller ringe legen når han kom tilbake. Men dama bak skranken sier da, vell nå som du vet det så er det som trengs å gjøres gjort. Jeg rister litt på hodet og spør hva? Og da forteller hun meg at jeg hadde jo ikke noe behov for å komme tilbake i det hele tatt. Jeg ble helt stum. Betalte og gikk ut døra. Skal liksom hun bestemme om jeg skal ha videre undersøkelser eller ikke. Jeg har verdens beste lege, men vet faktisk ikke om jeg vil se øynene på dama igjen. Aner ikke hva jeg skal gjøre. For alle damene som jobber der er skikkelig hæslige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke? Hva mente hun? At du ikke behøvde å bli satt opp til en time? Mente hun at du skulle seile gjennom sv.skapet uten oppfølging?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia. Du vet du er gravid. Da ringer og spør når du skal komme til første konsultasjon (ca uke 10). Om du ikke feiler noe spesielt er det vel ingen grunn til å komme innom og levere en urinprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe å bestille time når det nærmer ser time til første legesjekk da ? Rundt 10-12 uker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hun kunne nå ha fortalt deg at du kunne få en time hos legen ved ca 3 mnd...Ikke skal du betale heller, når du er gravid. Vet du, ta det opp med legen din du. Svangerskapskontroller skal du jo ha uansett.Det er legen du skal ha et forhold til, ikke sekretæren. Hev deg over det.

 

Hilsen en legesekretær som aldri ville behandlet pasientene på en slik måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Hun mente at jeg ikke trengte fremtidig oppfølging under graviditeten der.

Jeg blir bare paff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos dette legekontoret så betaler man alltid første gang, har alltid vært slik for alle. Nei jeg velger heller en jordmor å gå til. Greit nok man får ikke tatt blodprøver osv, men så lenge jordmora følger deg opp burde det være nok. Men skal ikke la det sure trynet bak disken plage meg, jeg er endelig gravid og GLAD :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tar gjerne graviditetstester hjemme først, før de går til legekontoret for å bekrefte graviditeten.

Høres rart ut at graviditetstest er gratis hvis man er gravid, men koster noe hvis man ikke er det.

 

Hva mener HI med undersøkelser som skal foretas i og med at hun er gravid? Man må bestille time for å få den dobbel-timen man skal ha med veiledning.

 

Sekretærdama kunne ikke vite hvor langt på vei HI var, og det kan forsåvidt ikke vi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstester hos legen er gratis når de er positive fordi man har gjerne gratis lege/undersøkelse til gravide her til lands.

 

Syns det var rart at hun sa det sånn, du har ikke misforstått da? Hun vet jo at du må til time når du er gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Men de på sykehuset vil at du skal ha med resultatet av blodprøver, blant annet for å forsikre seg om at du ikke er Rhesus Minus eller smittet med noen sykdom.

Derfor må du nok få tatt dem på legekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Sist gang jeg var gravid betalte jeg første timen selv om det ble påvist positivt. Hva som pågikk i hodet hennes må gudene vite, hun må ha hatt en skikkelig drit dag. Hun sa det på en slik måte at jeg ikke behøvde komme tilbake i det hele tatt. Jeg bare vet at jeg blir å dra til jordmor og heller bestille UL ho gynekologen min. Siden jeg har vært gravid før og årlig har helsesjekk vet jeg at jeg ikke er rhesus minus eller at noe annet er unormalt. Hadde et kjempe fint svangerskap sist, var ikke kvalm engang og jobbet ut hele svangerskapet frem til permisjonsstart. Regner med at alt skal gå fint, får heller gyn til å henvise meg direkte til sykehuset hvis jeg må ta blodprøver. Det har han gjort før. Så igrunn så trenger jeg ikke fastlegen hvis ikke jeg skulle bli såpass dårlig at jeg trenger sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fikk et merkelig svar jeg.

 

Må bare fortelle om da jeg ble gravid. Det var absolutt ikke planlagt og kjæresten min og jeg hadde gjort det slutt kort tid i forveien før jeg fant ut at jeg var gravid.

Hadde tatt en test dagen før som var positiv, reiste på legekontoret for å levere urinprøve for å ta en test der. Bare for å være helt sikker.

 

Jo, jeg var gravid konstanterte helsesekretæren. Jeg sa at jeg gjerne ville ha en time hos legen min så fort som mulig. Får da beskjed om at nei, det trenger jeg ikke på lenge. Ga da beskjed om at jeg ville snakke med legen fordi jeg var totalt forvirret og ikke viste om jeg ville beholde. Får da beskjed om det ikke hastet med time fordi jeg hadde god tid til å bestemme meg. Var da 6 uker på vei (ut fra mine egene beregninger) allerede, og følte at jeg ikke hadde så god tid. Ikke kunne hun vite hvor langt jeg var på vei heller. Fikk til slutt mast meg til en time, hvor hun svarer "ja, vi får se om det er en ledig time snart da hvis det virkelig haster sånn".

Ikke nok med at jeg var totalt forvirret og redd fra før, med det svaret gikk jeg ut fra legekontoret med gråten i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du burde jo ringt å bestillt time.. ....

du kommer spradene inn og forlanger. synest ikke hun var no frekk..

 

jeg forstod det ikke at hun prøvde å bestemme om du tregte no videre us.. heller at du ringer og bestiller time.

 

 

det at du måtte vente 20min, på svar.. DU HADDE IKKE TIME,, da går de som har time forran deg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe galt i å bestille time personlig? Er da ikke sånn at man må være et visst antall kilometer borte for å gjøre en bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg arbeidet i en skranke (ikke legekontor), prioriterte jeg dem som hadde møtt opp personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen her er en smule høy på seg selv? En smule nærtagen? Hormonell? Mest sannsynlig ordla hun seg feil, eller så var det en misforståelse. Sitter du og tror at sekretæren til legen din har et innstendig ønske om at du ikke skal få time der når den tid kommer? Skjønner ikke hva du gjorde hos legen i det hele tatt jeg. Hvorfor ikke ta en test hjemme? Og hvorfor ikke bare glede deg over at du er gravid, i stedet for å sitte å være sur på en legesekretær??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...