Gå til innhold

Tips til hva man kan bake og ta med på sommerfest i barnehagen?


Turbotrollet & Lille Sprell♂

Anbefalte innlegg

Ikke sukkerfri barnehage :) Det hang lapp på døra idag om hvem som kunne ta med kake...

 

Bake hva da? Tips? Cupcakes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irismor

Har en tendens til å bli mye sjokoladekake på sommerfester i barnehagen. Jeg lagde suksessterte når det var sommerfest i søta sin barnehage, den ble borte på et blunk. Ikke den mest barnevennlige kaken men utrolig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid nok av sjokoladekake :)

Jeg baker alltid muffins, og de er borte kjapt. Veldig populære, særlig med litt glasur og pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkake

Ostekake

Kanelboller

Krydderkake

Verdens beste

 

 

I vår bhg er det alltid mye sjokoladekaker og masse muffins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to varianter:

 

Nr1 : Stor pakke muffinsmix (Møllerens er bra) bland røren og ha i langpanne. Skjær opp eplebiter og ha i en frysepose sammen med kanel og sukker - rist godt. Putt eplebitene halvveis ned i røren. Stek etter anvisning på pakken. = Blir en slags langpanne eplekake.

Kan evt strø litt perlesukker på toppen.

Denne liker både voksne og barn jeg kjenner godt :-)

 

Nr 2: Stor pakke muffinsmix (Møllerens er bra) bland røren og ha i langpanne. Strø frosne blåbær evt frosne bringebær på toppen og stek etter anvisning. Bærene vil da tine under steking og siden deigen hever seg vil de havne inni kaken.

Denne varianten har jeg ikke prøvd selv men blir vel en slags fruktkake. ( Denne skal jeg prøve når vi skal ha skoleavslutning på mandag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips :) Det blir krydderkake etter ønske fra de ansatte i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...