Hannah_84 :) Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 babyen min er snart 1 mnd gammel,og har nå i 2 uker hatt mye luft i magen. har prøvd sukkervann, og nå prøver vi kamomille te, føler ikke det hjelper så mye,h*n skriker og presser ut mye luft,somme tider finner h*n ikke roen i det hele tatt... når h*n er 6 uker kan vi jo prøve kiropraktor, men det er jo litt over to uker til..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Fennikelte! Funker innen et par minutter. Koster rundt 40 kr på helsekost butikker Eller fungerer massasje også.
Hannah_84 :) Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2011 hvor mye skal jeg gi babyen? og skal babyen bare få det når h*n gråter og man ser at luft skal ut? takk for tilbakemelding
FrkChihiro Skrevet 16. juni 2011 #4 Skrevet 16. juni 2011 Minifom (dråper) funket fint på min, da pruppet det så godt atte:P Minifom har vært omdiskutert tildigere pga av parabener, men er nå "friskmeldt". På apoteket sa de også at man bør gi så mye som 15 dråper av gangen for å få god effekt, selvom det bare står 10 på pakningen. Minifom virker lokalt i tarmen og det som er til overs kommer bare ut igjen.
LilleBjella Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Vi hadde også kjempegod effekt av minifom, selv om vi bare ga ti dråper:) Ingen eller lite effekt av fennikel-te. Vi har også fått ut mye luft ved å bøye bena hans mot magen. Må gjøre det forholdsvis hardt og gjerne pumpe litt. Og heldigvis går det over med tiden!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Vi bruker å gi ca en teskje med fennikel te. Bruker å gi det etter mme til hvert måltid. Men nå er det denne dosen som fungerer på lillegutt så prøv deg litt frem. I starten funket det ikke men når vi begynte å gi mer så fungerer det kjempebra Men nå er jeg litt skeptisk til minifom da så
Håpefull77 Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Jeg fikk beskjed om å kutte ut melk og det hjalp. Dvs alt av melk i mat, smør, sauser, ikke fløte eller andre melkeprodukter. Men jeg ville kanskje tatt kontakt med helsestasjon og fått litt veiledning før jeg ville valgt å gjøre noe så drastisk. Nå har ikke jeg nok melk så mini får mme i tillegg til mm, byttet da til NAN HA 1, denne fås på apoteket. Denne er også basert på melk, men melkeproteinene er mer spaltet så det skal mer til å reagere på denne. Også har vi malt i melka. Men får barnet ditt kun mm skal du ikke gi malt. I tillegg har jeg kuttet ut farris, brus, alkoholfritt øl (alt med kulsyre), blomkål, brokkoli, kål, krydret mat, dvs også marinert mat dvs alt marinert grillkjøtt. Dette etter råd fra helsesøster da dette ofte gir magesmerter hos barnet. Vi er også nøye med at hun får rapet, også under måltidet. Mini har fortsatt luft i magen. Men hun gråter ikke hysterisk i flere timer og spenner magen og trykker. Det hender hun har litt vondt akkurat i det hun trykker ut luften, men det er alt. Miniform hjalp ikke oss. Lykke til. Håper du finner ut noe som hjelper. Vi hadde god hjelp av fastlege og helsestasjon. Fastelgen underersøkte henne også for å se om det var noe annet galt, det var det ikke.
78girl Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 Første gang jeg prøvde Minifom merket jeg ikke noe, men noen uker etter funket det flott. Ellers hadde jeg fennikel-te i melk og gav henne på flaske (for hun gulpet så veldig om jeg gav henne direkte..) og det funket litt. Her hjalp det ikke å kutte ut hverken det ene eller det andre i kosten.. :-( Når det stod på som verst, hjalp denne meg ganske godt: http://www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/142813835 Lykke til...det er så frustrerende, slitsomt og trist når småtrollene har det vondt...
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Vi ga lille jenta Karve te når hun var plaget med luftsmerter. Det hjalp, en teskje før hvert måltid:) Var også hos kiropraktor, noe jeg kan anbefale på det varmeste!! Massasje og sykkelbevegelser på bena var også fint når hun hadde vondt. Og hun roet seg alltid når hun lå på magen på varmeflaske:) Kutter også ut melkeprodukter, men det finner du nok ut av:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå