Gå til innhold

huff, hvordan skal dette gå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 7 år som er så... Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Han er jo aldeles herlig, veldig sjarmerende og kreativ. Han kan være svært omsorgsfull, men også stikk motsatt. Kan såre andre, spesielt lillesøster, ødelegger ting, og snakker mye om dreping og slik. Han skal drepe den og den, den og den kommer til å bli drept osv. I dag stod han og sparket ut en planke på et gjerde på lekeplassen... Hvordan skal jeg håndtere slik oppførsel?

 

Jeg er flink til å krisemaksimere, og det er vel det jeg gjør her også. Men jeg ser for meg at han som ung tenåring vil bli stadig mer utprøvende både på grenser og andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere noe skyld i dette? Lar dere han holde på med videospill eller se filmer som han ikke er gammel nok til, eller lar han se på andre som spiller slike spill?

Har han andre kompiser som kanskje får lov til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, han får ikke hverken se filmer eller spille spill med slikt innhold. Hva de andre i klassen gjør vet ikke jeg, men han er ikke veldig mye sammen med andre etter skoletid.

Om det er vår skyld vet jo ikke jeg, men jeg kan ikke helt se hva vi skal gjøre annerledes. Bor på gård med dyr, han er bare god mot de. Han er svært aktiv og er flink til å leke. Han bygger lego, snekrer, sykler osv. Vi er mye ute alle sammen, det er mye å gjøre på en gård, men han går ikke bare for seg selv. Vi leker med han, og han bidrar ofte med sitt i nødvendige gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...