Gå til innhold

Baby som ikke tåler melk, heller ikke morsmelk ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av de samme stoffene i kumelk, vanlig mme og morsmelk som barnet kan være allergisk mot ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt om barn som ikke tåler kumelk og mme. Men har da drukket mm.

Mange vokser av seg denne allergien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men jeg vet om ei, hvis begge barn var alergiske mot morsmelka og mme basert på kumelk. Babyenene fikk da mme uten melk. Vet ikke hva den var laget av.. Ungene vokste seg store og sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet også om barn som var allergiske mot morsmelken også. Måtte ha egen melk som ikke var basert på kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Nå er det vel slik at når barnet ikke tåler kumelk så bør mammaen avstå fra å spise/drikke dette så lenge hun ammer..? Eller har jeg misforstått?

 

Jeg har ihvertfall 2 venninner som ikke drikker kumelk fordi babyene ikke tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha mme så kjøp Althera, den er 100% fri for kumelk.

Dyr er den, men må barnet ha den får du igjen pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laktose finnes i alt det du nevner. Ekstremt sjeldent at man er laktose allergisk, som regel er man intollerant, og det utvikles over tid. Men det er sikkert mulig. Det er forøvrig mye mer laktose i morsmelk enn i kumelk. Og det finnes sikkert erstatninger som er laktosefrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktosen i mm er det som gjør den så søt - derfor mer laktose i mm enn i kumelk.

 

Dersom en baby har laktoseintoleranse blir den kjempesyk og må ha ett kosthold helt uten laktose. Dette skjer veldig sjeldent!

 

Dersom man har melkeallergi som er mer vanlig er man allergisk mot proteinet i (ku)melk. Da kan mammaen ofte slutte med melkeprodukter (fordi de går over i mm) og fortsette å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har melkeproteinallergi. Jeg måtte avstå fra melkeprodukter mens jeg ammet. I følge barnelegen er det individuelt hvor myer barnet vil reagere på melkeprodukter via morsmelk, så vi måtte prøve oss frem. Jeg kunne dessverre ikke spise ost på skiva en gang uten at baby fikk en reaksjon.

Dersom babyen din er allergisk mot kumelk har du rett på morsmelkerstatning på blå resept. Den vanligste er Nutramigen, men vi/baby foretrekker Althera som også er basert på nedbrutte kumelkproteiner (den er altså ikke 100 % kumelkfri som en over her hevder!). Althera har en bedre smak fordi den inneholder melkesukker (laktose), MEN den kan derfor ikke brukes av babyer med laktoseintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vår allergilege er Althera 100% fri for kumelkproteiner, noe ikke Nutramigen er. Det står på boksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...